Gå til innhold

e90 angel eyes problem..

etz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E90 som ikke har original xenon, så jeg byttet til halogen lykter med angel eyes som jeg kjøpte på schmiedmann for rundt halv annen år siden, har siden plagdes med led pærene jeg har brukt.. har på denne tiden byttet pærer 8-9 ganger.. Da det noen gang slukker på ene siden så tar neste side kveld litt senere, varierer på hvor lenge de holder, men de som har holdt lengst har holdt i rundt en og en halv måned. Har prøvd og byttet side på pærene for å se om det kunne funket, det har det ikke. Virker som pærene tar kveld og slutter og fungere, for når jeg kjøper nye så funker det med en gang en liten stund. Får ikke feilmelding av de når de er montert, bare når de slukker.

Pærene jeg har brukt er:

Noen sett med noe ebay pærer som ser likedan ut som de under.

3 sett med disse: http://bilbelysning.no/produkt/bmw-angel-eyes/bmw-6w-e90

og 1 sett med disse: http://www.ekstralys.no/products/led-til-bmw-ae-e909192-10w

De siste der tok den ene pæra kveld for 2 dager siden, å den siste tok kveld igår kveld.

Noen som vet hva dette kan komme av? Skjønner ingenting, å er sykt irriterende..

Setter pris på all hjelp jeg kan få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må inn å kodet de om, mener på at de ikke er bare å sette inn led pærer i en ny bil, er vertfall sånn hos audi og vag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette i LED pærer uansett bil og modell uten og få feilmelding på OBC så lenge de har innebygget canbus.

Hører veldig rart ut det problemet ditt.

Hvordan ligger det ann med spenning i sokkelen?

Har pærene blinket før de ryker vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt spenningen.. Har ikke merket at det blinker noe utenom det vanlige under oppstart.. Kan se om jeg får målt spenning løpet av morgen dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen noen har kommet inn på jobb med led pærer som han ville ha i park, så begynte pæra flimre å blinke, å fikk opp melding om at pæren var gåen :o men selvfølgelig kan jeg ta feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen noen har kommet inn på jobb med led pærer som han ville ha i park, så begynte pæra flimre å blinke, å fikk opp melding om at pæren var gåen :o men selvfølgelig kan jeg ta feil.. 

Det er riktig og grunnen til det er fordi den pæra de kundene har kjøpt ikke har innebygget canbus lurer, altså en innebygget motstand som "lurer" pæresjekken til å tro det sitter en vanlig halogen pære der. En LED pære trekker mindre strøm og derfor slår pæresjekk systemet ut og gir feilmelding fordi systemet tror pæren er gåen. Derfor må man alltid kjøpe pærer som enten har innebygget motstand eller kjøpe motstand separat som plugg and play kobles før pæren. Da slår ikke systemet ut, men pæren vil blinke under oppstart fordi pæresjekk systemet foretar en cold sjekk av bilens lyspærer.

Det beste er jo å kode bort/deaktivere pæresjekk på aktuelle lykter.

Men dette er off topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig og grunnen til det er fordi den pæra de kunde har kjøpt ikke har innebygget canbus lurer, altså en innebygget motstand som "lurer" pæresjekken til å tro det sitter en vanlig halogen pære der. En LED pære trekker mindre strøm og derfor slår pæresjekk systemet ut og gir feilmelding fordi systemet tror pæren er gåen.

Men dette er off topic.

ja, kan vel stemme... tenkte jeg ikke helt igjennom... men jepp, ikke tulle til denne tråden nå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Kjøpt AE pærer fra deal-extreme 3 ganger. Alle gangene har de sluttet å virke etter 2-3mnd. Den ene gangen la jeg merke til at det begynte å blinke med 1sek intervaller en dag eller to før den sluttet å virke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...