Sondre92 Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Hvilke dekkmerke har du? veldig forskjell på dekkmerkene på sporing
bjalle Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 2,8 bar rundt om har fungert best for meg på 18",å gå rett fra 15 til 18 blir uansett en nedtur hvis du ikke har Premium dekk.
^B^M^W^ Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Hvor mye luft skal det være ca? Nylig kjøpt meg de hjula.. :/ Med normal belastning (maks 2-3 personer og litt bagasje) skal dekktrykket for 225/40-18 være 2.6 bar i framdekkene og 3.0 bar i bakdekkene, noe høyere (5-10 %) med mer last. Om du holder rattet med fast hånd skal bilen utifra min erfaring styre/vandre minimalt, om den derimot ikke holder kurs korresponderende med rattets posisjon kan det ihvertfall være to mulige årsaker som vil oppfattes verre med lavere dekkprofil: - Bærearmsforing og/eller kuleledd er dårlig (dårlige stabilisatorstagsforinger/ledd kan også påvirke styrefølelsen til en viss grad). - Styreledd er dårlig. Prøv en kontrollert nedbremsning med økende trykk på bremsen når du er alene på et stykke slett vei - om bilen starter å trekke til siden ved et gitt trykk på bremsen er det mest sannsynlig en av disse.
andreas.mulle Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Utslitte foringer ville ikke nødvendighvis vist seg på de gamle hjulene siden det er mye hardere og mindre demping og kjøre på dekk med 40 profil, men det kan nok godt være at det kun er sporing. Ta av felgene foran og dytt i alle foringer med et EUjern og Kjenn etter slakk i foringer og endeledd
andreas.mulle Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Utslitte foringer ville ikke nødvendighvis vist seg på de gamle hjulene siden det er mye hardere og mindre demping og kjøre på dekk med 40 profil, men det kan nok godt være at det kun er sporing. Ta av felgene foran og dytt i alle foringer med et EUjern og Kjenn etter slakk i foringer og endeledd
andreas.mulle Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Utslitte foringer ville ikke nødvendighvis vist seg på de gamle hjulene siden det er mye hardere og mindre demping og kjøre på dekk med 40 profil, men det kan nok godt være at det kun er sporing. Ta av felgene foran og dytt i alle foringer med et EUjern og Kjenn etter slakk i foringer og endeledd
Super1 Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Nå har jeg justert lufta til ca 2,5 bar foran og 3 bak pleier som vanlig ikke å være mer last enn et par personer. Prøvde å ta noen runder i en stor parkering og bråbremset osv og da gikk bilen rett når jeg bremset, men ellers på veien så går den forsåvidt greit når jeg holder med fast hånd, men føler at den vil dra seg til sidene under kjøringa Fikk testet bilen av Alf Lie motor sånn raskt gjennomgang av understell og han sa det ser bra ut men høyre styrestag og venstre styrestøtte kunne byttes, men da var det på 15" og merket ingen ting. Ellers sa han ikke noe mer om foringer osv.
Eksos Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Litt sporing vil du få dersom du har 225/40-18 og kanskje dekk med relativt rette dekksider... Men ekstremt skal det ikke være.. Kjør litt med det, for det er også en vanesak, siden det er temmelig uvant å kjøre med faste sommerdekk etter en periode på bløte vinterhjul Hjulstillingskontroll kan som sagt hjelpe... Jeg kjører med 19" fra E92 på min, som sikkert vil gi tilsvarende innpress som du har, bare med enda mindre gummi.. Sporer jo litt på dårlig vei, men langt ifra irriterende mye Er det originale run-flat som står på kanskje? De er knallharde, og sporer vesentlig mer..
Super1 Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Det er harde radial nexen n3000 dekk om det har noe å si. Men hva kan gjøre for å få mindre sporing om ikke alt går bort? Og hvis jeg lar det være sånn kan det gjøre foringer/styreledd osv dårligere enn det dt er nå for eksempel ?
andreas.mulle Skrevet Mars 26, 2014 Skrevet Mars 26, 2014 Utslitte foringer ville ikke nødvendighvis vist seg på de gamle hjulene siden det er mye hardere og mindre demping og kjøre på dekk med 40 profil, men det kan nok godt være at det kun er sporing. Ta av felgene foran og dytt i alle foringer med et EUjern og Kjenn etter slakk i foringer og endeledd
Super1 Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Skrevet Mars 28, 2014 Har ikke fått sjekket forstillinga, men etter å ha kjørt en del så har det faktisk blitt mye bedre nå. Tror dekka bare måtte bli litt vandt til bilen. Men takk for alle innspill folkens
Shattered Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 Jeg hadde et sett felger med 235/40-18 (skifta til 225 etter jeg tok over bilen) på E46'en jeg hadde, forrige eier hadde vært på tur til Oslo med dekka som sto på, og han fortalte han måtte kjempe med rattet for å holde bilen på stø kurs. Det dro til høure, og ikke bare litt. Viste seg at dekka var utslitt i kantene på innsida fordi bilen de hadde stått på før hadde vært senka (mener jeg å huske det var), Jeg fikk også samme problemet halvannet år etterpå, men da var det ei bærekule som var slitt. Bytta denne, og vips, bilen gikk helt rett og fint
Super1 Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Skrevet Mars 28, 2014 Så ille har jeg ikke, bare merker at det blir liten sving her og der når jeg skifter felt eller kjører over dårlig vei. Kan dekka bli slitt om bilen senkes? Skal sette på 40/30 senkefjær til uka på bilen.
Shattered Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 Tipper det er snakk om camber Men husker ikke, er et par år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå