E46Bmw316i Skrevet Mars 30, 2014 Share Skrevet Mars 30, 2014 Radiator vifta på min bmw e46 går konstant fra jeg starter bilen til jeg skrur den av. Noen som vet hva det kan være. Er det selve vifta må jeg ut med 4 lapper :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Er det radiatorvifta, eller Air-cond vifta du mener? Regner med det er viscosekobling på radiatorvifta. Er vel en sensor som tuller eller noe. Har du sjekket feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Bmw316i Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Radiator vifta som uler har ikke sjekket feilkoder måtte bytte radiator og etter det så har den ult konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Bmw316i Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 De på bmw mente vifta var defekt fordi da skulle den enten gå hele tia eller ikke det hele tatt. Mulig det er sensor som stuker rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Det er snakk om en elektrisk vifte ja? Som sitter bak radiator, mot motoren? Ikke en viscosekobling som sitter på vannpumpa?I så fall er det ikke vits og bytte vifta når den virker, det er nok temp sensor i radiatoren eller noe i den dur. Siden du har bytta radiator, kanskje du skada ledningene når du demonterte, eller at du har glemt og koble den til igjen? Men kan ikke påstå noe uten og ha sjekka med dianose, eventuelt sjekka live verdier.Mulig det går an og måle sensoren også, men jeg vet ikke hvilken motstand den skal ha.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Bmw316i Skrevet April 3, 2014 Forfatter Share Skrevet April 3, 2014 Hei, sorry for seint svar. Det er den vifta som er rett bak radiatoren. Vet ikke hvor de sensorene sitter men tenkte å sjekke om det kanskje er noe kontakter som jeg har glemt å sette på. Mulig jeg slepper å kjøpe nye sensorer etc hvis det bare er en kabel jeg har glemt å sette på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Bmw316i Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Fant ut hvorfor radiatoren gikk hele tiden, tror dette er en sensor som skal plugges inn som ikke er plugga inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Der har du nok problemet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå