maxiim Skrevet Mars 31, 2014 Skrevet Mars 31, 2014 Hei! Jeg har et veldig irriterende problem med min m3. Den gir litt gass av seg selv på lave turtall BARE når den er i gir. Trykker jeg inn clutchen så går turtallet rett ned på 800. Det er veldig irriterende i sakte trafikk da det blir veldig hakkete kjøring i 2 gir. Er det noen som kan komme med noen forslag? Har prøvd å leita litt etter vakumlekasjer men finner ikke ut av noen ting.
maxiim Skrevet April 1, 2014 Forfatter Skrevet April 1, 2014 Hvar er TPS? Dette er forresten en 96 mod.
glue Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 alle motorer med innsprøytning gir litt gass når turtallet blir for lavt. Hvor lavt turtall er det snakk om her?
maxiim Skrevet April 3, 2014 Forfatter Skrevet April 3, 2014 Den ligger ca 1500 - 2000, men når jeg tar inn clutchen så detter den ned på 800 og når jeg tar ut igjen clutchen så går bilen som normalt helt til jeg kommer opp i 1500 - 2000 igjen.. Da begynner den å hakke litt. (merker at den begynner å gi gass av seg selv igjen).
carburetion Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 Kommer fuskinga uansett, samme hva gir du har den i? Og hva mener du med at den gir gass? At motoren drar på, eller nykker/hakker motoren? Viss den nykker så er det ganske typisk at oksygensensor er defekt.
maxiim Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 ja den er vell der hele tiden, men når jeg er i høyere gir så legg man ikke merke til de og ja bilen gir gass. Den akser opp i fart, men den går ikke over 2000rpm.
carburetion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Høres merkelig ut . Kanskje tomgangsregulatoren henger seg? Eller falskluft ein plass.
maxiim Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Har prøvd å spraya med startgass i motorrommet, men det var ingen antydning til at turtallet gjekk opp. Sunnest hele greia er merkelig selv så derfor spør jeg her.
maxiim Skrevet April 16, 2014 Forfatter Skrevet April 16, 2014 du kan jo prøve med diagnose da Fikk tatt diagnosen for noen dager siden. Der fikk jeg feil på ECU/Sensor på pedalen var muligens ødelagt. Noen som veit hvor den ligger hen?
mege34 Skrevet April 20, 2014 Skrevet April 20, 2014 Hadde samme på min m50b25 då var det en liten sprekk i ene slangen til tomgangsregulatoren. Min lå også litt høyt (ca1300-1400) på tomgang før det ble så ille som din er . Sent from my T18+ using Tapatalk
maxiim Skrevet April 21, 2014 Forfatter Skrevet April 21, 2014 Jeg har funnet ut av hvilken sensor det er! Første jeg skal gjøre på tirsdag er å kjøpe en nye en på Bavaria Jeg kan legge ut bilde av hva som var feilen med en gong jeg bytter den. Kanskje noen andre får samme probleme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå