Gå til innhold

Spm om 530D kasse - Diameter på 530D mellomaksel?

Anbefalte innlegg

• 3 months later...
Skrevet

Noen som veit hvor man får tak i hardykobling som har overgang fra 96mm til 110mm? 

Noen som eventuelt vet hva utvendig diameter på 530D mellomakselen er?

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som veit hvor man får tak i hardykobling som har overgang fra 96mm til 110mm? 

Noen som eventuelt vet hva utvendig diameter på 530D mellomakselen er?

Veit at folk her har peiling, så må være noen som kan svare?

Skrevet

Joda, det finnes vet du. Her er feks fra 96mm/12mm til 78mm/10mm. Til E30 når det bygges om til 24 ventiler sekser.

https://www.revshift.com/shop/24v-swap-e30-bmw-flex-disc.php

Men har ikke funnet en som har måla jeg trenger.

nå blir jo alt ettermarked laget til e30 da den er så latterlig populær :-P men er ikke så mange som har e30 med noen form for 110mm, det finnes, sikkert, men da tror jeg folk har "smidd" sjøl.    men en enkel løsning på dette hadde kansje vert og sveise om mellomakselen din med en 530d mellomaksel ?

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Jeg har vært i kontakt med TXR-Performance for en stund siden angående produksjon av hardykobling med 96 -110 boltsirkler. De sa at de hadde fått en rekke henvendelser angående dette, og skulle produsere dette. Men de har ikke kommet med noe enda.

Noen som kunne målt utvendig diameter på en 530D mellomaksel? Dersom jeg ikke får tak i passende hardykobling, så må jeg sveise om mellomakselen.

Endret av Daniel.B
  • 1 month later...
Skrevet

jmb optimering i sverige har denne 110mm-96mm adapteren

Tusen takk for svar.

Jeg ble fortalt at flensen på 530D kassa var 110mm, men jeg målte den selv til 96mm. Altså det finnes to ulike flenser til de.

Mellomakselen jeg skal bruke er 84mm, og bakaxel.se selger hardy som passer (96-84). 

Men tror ikke jeg finner en mellomaksel som passer uten at jeg forlenger/korter den inn. Tenkte derfor at jeg kanskje kunne spleise med en fremre del av 530D mellomaksel slik at jeg kan bruke en vanlig hardy.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg ble fortalt at flensen på 530D kassa var 110mm, men jeg målte den selv til 96mm. Altså det finnes to ulike flenser til de.

Mellomakselen jeg skal bruke er 84mm, og bakaxel.se selger hardy som passer (96-84). 

Men tror ikke jeg finner en mellomaksel som passer uten at jeg forlenger/korter den inn. Tenkte derfor at jeg kanskje kunne spleise med en fremre del av 530D mellomaksel slik at jeg kan bruke en vanlig hardy.

finnes vel ikke 530d kasse med 96???

er vel 105mm og 110mm  er det ikke ? ( før og etter 2001)

Skrevet

jo det fins, kassa satt i noen 320D

ja det der har jeg å hørt om , men alle jeg har sett av de 320d kassene som heter gs5-39 ( eller hva fanken det er) er jo nevneverdig mindre ser det ut som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...