Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd disse to dekkene? Er jo i øvre sjiktet så begge er nok fullgode dekk, men saken er at jeg skulle ha Michelin pilot super sport dekk på nyfelgene, men det viser seg å være vanskelig å skaffe gjennom dekk-pushern min... Så da på Goodyear Eagle F1 og de har omtrent samme specsa.

Noen med erfaringer eller anbefalinger?

Skrevet

Mine erfaringer som riktignok går noen år tilbake..er at Eagle F1 spises opp rimelig fort og varer maks en sesong..selv uten banekjøring..pilot sport varer vesentlig lengre..

Skrevet

Jeg har selv hatt Eagle F1 Asymetric og var greit fornøyd med dem. syntes ikke de slites spessielt mye fortere en annet.

jeg brukte de aldri på bane riktig nok. dim 225/45/18 

Jeg vet at mange av de som kjører porsche sverger til PSS på tørt men når det er våt er ikke PSS noe serlig.

En kompis av meg gikk over til conti i stedet og var mer fornøyd med det på sin porsche. "bedre allround" dekk, han kjører med R-dekk på bane stort sett alikevel

Skrevet

PSS er nå meget bra på vått føre. 

Jeg byttet ut mine PSS bakdekk nå i forrige uke etter 3 sesonger. Regner med det blir mellom 15k og 18k km. Dette er med masse negativ camber og en god del banekjøring. Masse mønster igjen på ytteren og antydning til gjennomskinn av kord på inneren :P

Skrevet

Ja, når jeg tenker nærmere etter så var vel det faktisk ikke PSS men PSS cup.

Så jeg beklager uttalelsen ovenfor, var nok litt rask der. tenkte ikke over at det var forskjellige dekk :)

Skrevet

Regner med det er Eagle F1 Assymetric det er snakk om. Har hatt flere sett av disse, både 17 og 18", og det er gode dekk absolutt, veldig bra på vått.

Jeg vil si at det er fullt på høyde med Michelin og Conti når det gjelder grep, men det kan nok hende at slitestyrke ikke er helt på høyde med f.eks Michelin Pilot Sport.

Jeg har tidvis brukt mine på banekjøring, og da slites de fort. 

Eagle F1 har  stort sett vært billigere enne f.eks Michelin, men det kommer nok an på hvor du kjøper de.

Skrevet

Har hatt Eagle F1 på mine 19"(235-35ZR19) nå i overkant av ett år, har måtte bytte begge bakdekka no når eg bytta til sommerdekk igjen. Så min mening er at di slites fort og støyer kanskje litt i øvre sjikt, vertfall etter hva jeg er vandt med fra tidligere. Men over til det positive, så er det utrolig bra grep både på tørt og vått, det skal di ha! Har prøvd å tøyd strikken ett par ganger mtp grep, og den har ikke sluppet en gang, så kudos for det :) :)

Men neste gang går jeg nok for Michelin PSS, grunnet slitestyrken bl.a.

Skrevet

Ja, viktig å skille PSS, PSCup og PS3. På CCN forumet så er det en som mener PS3 dekket er bedre på vått og er et bedre all round dekk generelt. PS3 dekket finnes ikke i den ene aktuelle dimensjonen jeg ser etter, men om jeg går opp en profil så gjør ikke det allverden. Er grep på våt veibane egenskapen jeg egentlig ser på litt. At det er slitesterkt er også et stort pluss. Støy og forbruk bryr jeg meg mindre om. Er absolutt PSS jeg vil ha, men det viser seg vanskelig å skaffe dimensjonen bak (285/25-20) og de som sitter hos Michelin i Norge er visst ikke de enkleste å ha med å gjøre...

Nå er jo også PSS dekket utviklet i samarbeid med blant annet BMW M og kommer vel også orginalt på noen M biler så hadde vært greit å fått tak på et sett slike ;)

Skrevet

Når det gjelder eagle f 1 dekket så var det Asymmetric 2 det var snakk om ja. Var også inne på Dunlop sine dekk. Toppmodellen der er vel SP Sport Maxx. De har også ett som heter Sport Maxx RT. Usikker på forskjellen på de to. Erfaringer?

Skrevet
  På 2.4.2014 den 10.14, Tyggern skrev:

Har du hørt med byttdekk.com ? http://www.byttdekk.com/dekk/michelin/michelin_pilotsupersport/#item=41695

De vet jeg har skaffet mye rart før, det står 8-12dagers levering på ovenfor nevnte dekk dim i PSS

Ser de har dekket ja. Det du linker til er vel faktisk en egen versjon for ferrari/maserati, men...

På 2.4.2014 den 10.23, StigJ skrev:

Ikke noe stort problem. Nå er dette et 295 dekk, men dekkonline har 285 også. Har faktisk akkurat bestilt to dekk der.

Problemet var at de som forhandler Michelin dekk i Norge får dekk fra et lager i sverige og om de ikke har aktuell modell/dim på lager så er det omtrent umulig å få skaffet det. Jeg har grei pris på dekk gjennom min lokale dekkforhandler som faktisk slå dekkonline, men når han ikke klarer å skaffe så måtte jeg bestille hos dekkonline. De, og andre nettfirma, får dekk fra andre lager. Dekkonline har hovedlager i Tyskland mener jeg. Så har jeg jo også omlegging i prisen også når jeg handler lokalt. Derfor jeg vurderte et annet merke. Da hadde jeg sluppet å handle på nett.

Nå blir det uansett PSS. Bakdekk fra dekkonline og framdekk fra lokalsjappa ;)

Takker for innspillene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...