OddM/// Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Har en e46 328i som har grenrør uten katter montert, super fornøyd med lyden, men føler ikke den drar som den skal. Visst jeg trør gassen i bunn i første gir jukser den litt før den "tar ut", har vert borti samme opplevelsen når jeg tok av luftfilteret på moppa mi Mye kan vel tyde på at den får feil luft/bensin blanding? Har og spekulert i at det ikke er nok motstand i eksosen i og med at kattene er fjernet? Har vært prøvd med 02 simulatorer på for å lure de 2 lamdasondene som er etter katalysator, slik at de fikk rette verdier. Men dette ga ikke utslag. Kan og virke som problemet er periodevis. Sitter egentlig og vurderer å sette på original eksosmanifoldene, men er kjedelig og miste lyden Kan være at det var tilfeldig at dette skjedde etter montering av grenrør.
SweetBMW Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 Tilfeldig kan det være. De bakre har ingenting å gjøre med blanding. Det er de fremre. Du trenger diagnose. Hvor bor du?
OddM/// Skrevet April 3, 2014 Forfatter Skrevet April 3, 2014 Har diagnose-utstyr selv, husker ikke helt hvilke feilkoder jeg fikk, men kan få lastet opp ett bilde senere:-) Kan og nevne at de fremerste lambda-sondene er koblet ut, sikkert i forbindelse O2 simuleringen.
SweetBMW Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 O2 Sim skal på de bakerste. Fremste skal være som vanlig. Husk at de blir koblet riktig. Bank 1 på fremre. Bank 2 på bakre.
OddM/// Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Har snakket med tidligere eier(broren min). Han hadde prøvd med O2 sim på de bakerste lambdaene slik du forklarte, men ga ikke noe utslag. Han mener at det kan være for lite motstand i eksosen uten katalysatorene, og at det mulig kan ordnes med en omprogramering av motoren? Katalysatorene er jo ganske langt fremme på E46.
SweetBMW Skrevet April 9, 2014 Skrevet April 9, 2014 Tull. Du får motorlampe pga lambda trur kat ikke fungerer bra nok. Sim skal på bakerste.
OddM/// Skrevet April 9, 2014 Forfatter Skrevet April 9, 2014 Ikke noe motorlys her:-) Og det med O2 simulatorer skal være prøvd ut på alle måter.. Har du vært borti E46 med grenrør uten cats som ikke har samme problemet? Her er diagnosen: Hmm, no signal på lambdaene ja.. Kan det være O2 sim som gjør dette?
OddM/// Skrevet April 9, 2014 Forfatter Skrevet April 9, 2014 Tror kanskje jeg skal ta å prøve å bestille en ny O2 sim som er bekreftet at virker, kan jo være at den jeg har er dårlig?
SweetBMW Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Ja min E46 hadde grenrør og ingen problemer what so ever Det som er greia når jeg sa motorlampe er fordi uten lambdar fungerende foran så SKULLE du hatt en.... Uansett så fungerer det slik at når du monterer grenrør uten cat eller med high flow cat så vil ikke de bakre lambdaene som skal overvåke kattens funksjon funke uten feil. Derfor setter man på O2 sim slik at man sier til hjernen "jada, kattene fungerer ok", selv om de ikke er der. De fremre lambdaene skal være koblet i (OG PÅ RIKTIG KABEL) fordi disse regulerer blandingen på motorn. Hvis du har koblet feils lamdaen som hører til syl 1-3 på kabel som hører timl 4-6, så kan du få merkelige feil og feiltenning eller mangel på kraft. Kort fortalt, O2 sim bakre, koble inn de fremre. Dessuten de feilene du har der er ingen som er present, det er bare gamle feil.
OddM/// Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Da får jeg prøve å koble inn lamdaene framme! Takker for svar!
carburetion Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 O2 sensorene er ikkje i bruk når du gjer bånn gass. Da blir blandinga styrt av map/maf, temp følere. Sjekk heller andre sensorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå