quandt1960 Skrevet April 3, 2014 Share Skrevet April 3, 2014 Det lekker noe olje fra diffen bak på min gamle 320i 1999 mod. M52TU med 168K differensialen. Jeg fikk BMW til å bytte olje på den for to år siden ca. slik at den fikk ny og fersk olje selv om det er lifetime oil. Jeg mener også at de byttet pakning i samme slengen uten at jeg er helt sikker. Har noen byttet en slik pakning selv før? Jeg tror ikke det er simmeringen men bare pakningen som er blitt gammel og lekker. Har ennå ikke vært skikkelig under bilen for å se men mener det kommer fra dekselet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Forfatter Share Skrevet April 6, 2014 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet April 6, 2014 Share Skrevet April 6, 2014 Om jeg skjønner deg rett og det er pakningen på lokket på diffen du snakker om så er dette en smal sak å ordne selv. Først, kjør bilen noen kilometer slik at du får olja i diffen god og varm. Så kjører du inn på der du er tenkt å skru, løsner tappeskrua på diffen (står i midten helt nede på lokket). Da mesteparten av olja har rent ut løsner du lokket, skraper vekk eventuelle rester av pakningen som er der fra før, tørker vekk litt oljerester inni diffen som ikke rant ut, har på nye pakningen din, har på lokket igjen, setter i tappeskrua og fyller olje igjen. Akkurat hvor olje mye det skal være veit jeg ikke, men det pleier å være litt over en liter. Men dette kan det lokale verkstedet ditt finne ut på 30 sekunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 6, 2014 Forfatter Share Skrevet April 6, 2014 Oki tusen takk for svar. Skal teste det når det blir litt fint vær igjen.. Skal være 1,1 liter på 320i 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå