EspenO Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 (endret) Varslingstonen for parkeringssensorene mine har begynt å slå seg på HELE TIDEN, uavhengig av om bilen er i nærheten av noe eller ikke. Dette er en E39 520iA facelift fra '01. Den har PDC foran og bak, og tonen er den "lysere" som varsler om hindringer foran bilen. Gjett om du blir gal av det... Så det virker logisk at det er en eller flere av sensorene foran som har klikket. Eller? Jeg har plukket løs alle i dag (foran/bak), tatt av kontaktene og sprayet elektronikkrens i dem. Resultat? Tja, nå kommer det i det minste ikke på før jeg beveger girspaken forbi revers, men deretter er helvetet i gang. Den pep forøvrig også mens jeg hadde koblet sensorene fra kontaktene (men jeg prøvde det ikke med alle samtidig). Sååå... Hva er vanlige feil med pdc-sensorer? Noen av dem som oftest ryker først, eller finnes det andre vanlige feil? Styringsboksen i bagasjerommet? Har bestilt en ny sensor, så neste skritt er vel å teste å bytte ut en for en. Andre/bedre forslag tas i mot med takk Endret April 5, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Lytt til alle sensorer. Tikker de likedan alle sammen? Hvis ikke er de/den defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 Har prøvd å lytte på dem, men hører egentlig ikke noen tikking fra noen av dem. Mulig jeg må finne et stillere sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Ta fingeren forsiktig på sensorene mens de er på. Da kan du kanskje kjenne de tikker. Kan være lettere enn og høre de som tikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet April 6, 2014 Forfatter Share Skrevet April 6, 2014 Takk for svar! Jeg verken kjenner eller hører noe, men får prøve igjen når den nye sensoren kommer. Får håpe det ikke er styringsboksen inni bilen som kødder, den sitter småkjelkete til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 6, 2014 Share Skrevet April 6, 2014 Høres ut som Pdc boksen er gått heden. Men time will show. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baker Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Ikke bobler i lakken på en av sensorene? Fikk min E61 til å tulle litt. Men mest da det var fuktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Har E39 lakkerte sensorer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 Litt vanskelig å si, bilen min er svart Men de er oppført som lakkerte i delekatalogen. Jeg ser ikke noen bobler på dem, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå