Gå til innhold

Oljeforbruk

Bjøba
 Share

Anbefalte innlegg

Sliten motor vel. Stempelringer og ja i bunn og grunnn alle mekaniske tetninger.. sikkert ikke fulgt servicer.

Sent from the future.

Mistanken om ikke fulgt servicer er til stede, ja. Tett vivhusventilasjon? Hva er  det? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten motor vel. Stempelringer og ja i bunn og grunnn alle mekaniske tetninger.. sikkert ikke fulgt servicer.

Sent from the future.

Og i tillegg så lukter det noe svidd etter bare litt akselerasjon og oppbremsinger.... Litt aggressiv kjøring mao. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på om motoren har synlige tegn etter lekkasje? Gåen toppdekselpakning kan jo skape både ekkel lukt og oljeforbruk.

Edit: Gåen toppdekselpakning kan også forårsakes av tett veivhusventilasjon, så ville ha sjekket den om pakningen er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på om motoren har synlige tegn etter lekkasje? Gåen toppdekselpakning kan jo skape både ekkel lukt og oljeforbruk.

Edit: Gåen toppdekselpakning kan også forårsakes av tett veivhusventilasjon, så ville ha sjekket den om pakningen er gåen.

Ikke utvendig olje lekkasje som jeg kan se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det lukter svidd etter hard kjøring,kan være toppdeksel som lekker og drypper på manifold,vanlig feil på på e39 begynn der og sjekk plugghullene for olje osv.er oljeservicer fulgt så skal det normalt ikke være synlig oljeforbruk på peilepinnen etter 1000 mil.har min tredje E39 nå som ikke bruker olje mellom skift,mulig jeg har vært heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det lukter svidd etter hard kjøring,kan være toppdeksel som lekker og drypper på manifold,vanlig feil på på e39 begynn der og sjekk plugghullene for olje osv.er oljeservicer fulgt så skal det normalt ikke være synlig oljeforbruk på peilepinnen etter 1000 mil.har min tredje E39 nå som ikke bruker olje mellom skift,mulig jeg har vært heldig.

Ok. Takk for svaret. Sjekke litt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...