Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er ein 1985mod E30 325i som nekter å gå over 3000rpm. Den bare putrer noke voldsomt i potta, nesten som ein lunch control! Er lik uansett belastning.

Den blei sånn etter motorvask

Før motor vaske var den heilt fin.

Har eit anna problem også. Den fusker voldsomt på alt under 1500rpm og lett gass. Tomgangen er heilt forferdelig, sånn er den etter motorvasken også...

Koblet av LMM, då ville den ikkje gå i da heila omtrent. Heilt forferdelig. 

Vert borti noke sånt? For min del høres det ut som 2 forskjellige feil.

Skrevet

Min var sånn en gang, da hadde det kommet noe fuktighet nedi rundt pluggene. Løste det med at bilen sto 30 min på tomgang/litt rusing innimellom.

Skrevet

Bilen ville ikkje starta idag etter eg fylte bensin. Så etter ei stund starta den igjen, men no var maks turtall 2000rpm.

Har då:
Sjekka rotor og fordelerlokk = OK!
Vatn i plugghol = OK!

Veivsensor hadde hoppa ut av sporet den skulle sitte i, satte denne på plass og bilen starta fint. No var maks turtall 4000rpm. Lirka litt med veivsensoren, og plutselig var maks turtall 5000rpm. Har konkludert at denne er død! 

Tok også å kobla fra tomgangsregulator, og det var ingen forskjell. Denne er også død!

Så eg trur eg har funnet feila som har tulla til motoren min, skal gje tilbake melding når dette er skifta!

Edit:
Eg sjekket den som stod i front av motor, er egentlig veivsensor bak på denne motoren? 

http://www.fcpeuro.com/products/bmw-crankshaft-position-sensor-12521279695

Denna hadde hoppet av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...