Bmw Mathias Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hei. Er ein 1985mod E30 325i som nekter å gå over 3000rpm. Den bare putrer noke voldsomt i potta, nesten som ein lunch control! Er lik uansett belastning. Den blei sånn etter motorvaskFør motor vaske var den heilt fin.Har eit anna problem også. Den fusker voldsomt på alt under 1500rpm og lett gass. Tomgangen er heilt forferdelig, sånn er den etter motorvasken også...Koblet av LMM, då ville den ikkje gå i da heila omtrent. Heilt forferdelig. Vert borti noke sånt? For min del høres det ut som 2 forskjellige feil.
markusb Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Min var sånn en gang, da hadde det kommet noe fuktighet nedi rundt pluggene. Løste det med at bilen sto 30 min på tomgang/litt rusing innimellom.
stig. Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 ta av plugghettene og bruk en blåsespiss, så tar du av fordelerlokket, og blåser reint for fukt der også
Bmw Mathias Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Skal heim å prøva etter jobb! Noke forslag pga veldig ujevn tomgang og nykking ved 1500rpm?
stig. Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 Skal heim å prøva etter jobb! Noke forslag pga veldig ujevn tomgang og nykking ved 1500rpm? Falskluft ?
Bmw Mathias Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Bilen ville ikkje starta idag etter eg fylte bensin. Så etter ei stund starta den igjen, men no var maks turtall 2000rpm.Har då:Sjekka rotor og fordelerlokk = OK!Vatn i plugghol = OK!Veivsensor hadde hoppa ut av sporet den skulle sitte i, satte denne på plass og bilen starta fint. No var maks turtall 4000rpm. Lirka litt med veivsensoren, og plutselig var maks turtall 5000rpm. Har konkludert at denne er død! Tok også å kobla fra tomgangsregulator, og det var ingen forskjell. Denne er også død!Så eg trur eg har funnet feila som har tulla til motoren min, skal gje tilbake melding når dette er skifta!Edit:Eg sjekket den som stod i front av motor, er egentlig veivsensor bak på denne motoren? http://www.fcpeuro.com/products/bmw-crankshaft-position-sensor-12521279695Denna hadde hoppet av.
Bmw Mathias Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Har bestilt ny orginal Turtall sensor, altså den som står bak på motoren. Håpe da er denna som feilande!
Bmw Mathias Skrevet April 9, 2014 Forfatter Skrevet April 9, 2014 Fant feilen! Det var vatn på baksiden, altså bakom gummien av stikket som går til veivsensoren. No er bilen i støtet igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå