vinnalott Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Hei! I fjor kjørte jeg med GS Silvertrack 20" med Falken FK-452 285/30-20 bak og 245/35-20 foran, ikke noe problemer. Senket bilen 30mm med Eibach senkesett i fjor sommer, og alt var fryd og gammen. Felgene var 10" ET 25 bak og 8,5" ET 15 foran. I år tenkte jeg å bytte til nye felger, og samtidig gå ned litt på bredden bak. Kjøpte meg i går GS Split med Falken FK-453 245/35-20 rundt hele. Felgene er 8,5" breie og har ET 15. Altså burde de være nøyaktig like store, eneste forskjellen er at det nå er FK-453 dekk mens på de gamle var det 452. Men; Nå subber det i innerskjermen foran! Subber når jeg svinger krappe svinger og i dumper. Ser ut til at det subber i forkant av dekket. Desverre har jeg solgt de gamle hjulene, så jeg får ikke sammenliknet de. Er det noen som har samme erfaring? Altså at det skal subbe med 245/35-20 foran? Ser da at flere senker langt lavere enn hva jeg har gjort og tilsynelatende kjører med samme dimensjoner. Er det mulig å "blokke ut" innerskjermen noe, f.eks ved oppvarming med varmepistol? Er tilsynelatende veldig lite som skal til. Vurderer å høre med GS om jeg får bytte enten dekkene til 245/30-20 eller bytte til 19" felger, tror ikke jeg kan leve med den subbingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Du har egentligt hakket for store hjul. Det vil være mer riktig med 245/30-20. Du kan også vurdere et sett med spacere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Ok. Jeg testet å space ut litt i stad, 0,5 cm. Ble egentlig bare verre ettersom det da begynte å subbe i ytterkanten (i dumper). Da får jeg sjekke med GS i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ner087 Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 har samme problemet som deg. handlet meg felger med helt feil innpress og det subber som bare det både foran og bak. men nå har ikke jeg senket bil da annet enn orginal M-sport senk så jeg regner med det skal fungere med spacere. 35 profil foran og 30 bak jeg også. sett mange som kjører på dette uten problemer men såklart om man senker ytterligere så bør man nok ha 30-25 profil. mine er ET 40 bak og ET 35 foran. du fikk ingen subbing annet enn i dumper med 5mm space foran? Jeg har tenkt å bestille 15mm spacere foran og bak til min å regner med att det løser problemene mine. La oss høre da du finner en løsning:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Snakket med GS tidligere i uken, og det var ikke noe problem å bytte ettersom de også sa at 245/30-20 var mer rett dimensjon for min bil. Men, så ringte de meg tilbake litt senere og informerte meg om at grunnen til at pakkene deres ikke er satt opp med 245/30-20, men med 245/35-20 er at load index'en blir litt for lav på 245/30-20, og at de slik sett er fare for at de ikke blir godkjent i EU-kontroll. De anbefalte meg å prøve å varme opp innerskjermen med varmepistol og tilpasse området den subber på, ettersom det er så lite som skal til. Testet det nå i kveld, men er fortsatt ikke kvitt problemet. Tror kanskje det er flere steder det subber. Så da gir jeg opp og går for bytte av dekk/felg. Men, det er stor nedtur å gå ned fra 20" til 19", synes 20" GS Split gjør seg veldig bra på bilen. Er derfor svært usikker på om jeg skal bytte til 245/30-20 eller 245/35-19 (som begge vil gi 3.9% mindre omkrets). Er det andre som kjører på 245/30-20 og som har hatt noen issues ved EU-kontroll etc? Hva med komfort, blir den vesentlig svekket ved å gå ned fra 245/35-20 til 245/30-20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ner087 Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Satte på de nye felgene mine idag med spacere. Endte da opp med 245-35-20 ET 20 foran og 285-30-20 ET 20 bak. Dette går akkuratt. Ingen skurring ell noe men det går på håret både foran og bak. men det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå