arvidka Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Trenger et sett vinterhjul til min E90 pre-facelift E90 (2008), og kikker etter brukte hjul i 17" - gjerne med utslitte sommerdekk som kan rives av og kastes. Det er altså originale BMW - felger jeg leter etter, fremfor kina- kopier. I den anledning leser jeg her på bimmers-forumet at E90 serien "sluker felger" i hjulbrønnene. Standard på min bil er innpress ET 34. Ville det gått med ET 20 fra E 60/61- serien for å fylle litt ut i hjulhusene?? Tenker ellers standard dimensjon gummi piggfritt, og lik dimensjon foran/bak. Skjønner jo at dette ikke blir helt "by the book", men gjør det så mye?? Ser jo litt tøffere ut, da..... Men vil det subbe eller endre bilens karakteristikk på noen negativ måte?
StigJ Skrevet April 14, 2014 Skrevet April 14, 2014 Jeg har 8x17 ET20 på vinterhjulene. 225/45-17 Nokian Hakka 5 dekk. Senket en god del. Ingen problem i det hele tatt. Men er nok på grensen fremme til at det tar i skjerm. Bak har jeg samme dim men med 10mm spacer. Kunne hatt tykkere... Prøvde 235/40 på 8x18 ET20 og det subbet. Falken FK453
arvidka Skrevet April 14, 2014 Forfatter Skrevet April 14, 2014 Hei StigJ, tøffe bilder forresten! Og takk for at du tok deg tid til et svar. Glemte vel å si at jeg har M-Sport utstyrspakke..... Som du skjønner er tanken min å få litt bredere sporvidde, uten at det nødvendigvis avsløres i en teknisk kontroll. Dette fordi det ser noe tøffere ut, og gir meg litt flere typer felger å velge mellom på bruktmarkedet. Ser at du også har Rogalandsnummer. Har staggered 18" på sommerhjul med 225/40 fremme og 255/35 bak på originale BMW Motorsportfelger, og liker utseendet på disse. Med så kort vintersesong som vi har her i Rogaland blir det jo ikke mange måneder med vinterhjul, men allikevel er det kjekt at det fyller litt ut i hjulhusene både foran og bak. Kikker på noen fete felger til E60 nemlig, som jeg vurderer å kjøpe og så sette på piggfrie vinterdekk. Og takk for svar! Du har altså ikke opplevd noe negativt med feil innpress på E9x serien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå