Tunorg Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 (endret) Hei! jeg har en E39 525TD 2001 mod den starter og går veldig fint ikke fusk på motor.For noen mnd siden så begynte å komme noe tull med at etter jeg har vært på en kjøre tur b.l.a på jobben så vil ikke bilen starter, det hørtes ut som ikke han får driftstoff. SKifte diesel filter og sjekket alt,vært på diagnostik og finner ikke noe feil. Jeg mistenkte en periode at det kan værer feil på startsperre men det er nok ikke det når bilen vil starte ved flere prøvelse.Bilen er kjørbar nå jeg må la den vile litt ca 15 min og kan starte igjen. Har dere noe tips hva det kan være. På forhånd takk NB: Glemt å nevne at det oppstår nesten 2 ganger i uke. Eksemple i dag kl 07:30 kone starte bilen og kjørt ungene til barnehagen, skal kjøre bilen i 11 tiden da vil den ikke starte, dermed så prøver jeg opp til 10 ganger og da vil den ikke, bilen begynner å miste batteri kapasitet så la jeg den vile i 10 min og deretter så starte med en gang.Jeg er veldig fortvillt især når ingen kan finne feil. Endret April 15, 2014 av Tunorg
joh Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Kan desverre ikke hjelpe, men har tilsvarende problem. Har selv en e38 -99 730d Skjer ikke like ofte, men siste 6 mnd har det skjedd ca 4-5 ganger. Starter ikke uansett hvor lenge jeg kinner. Venter ca 10-15 minutter og den starter med en gang. Ville være til stor hjelp om noen har løsningen på dette.
osteper Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Jeg hadde problemer med at min 525tds var tungstartet med varm motor og det kom en god del svartrøyk når jeg ga på. Var registerkjedet som hadde blitt slitt og strekt seg slik at timingen på dieselpumpa ble feil. Fikk verksted til å stille inn pumpa, kosta 1500kr. Ble helt fin igjen etter det.
Otis Skrevet April 25, 2014 Skrevet April 25, 2014 Nå er det slik at det ikke er timing på pumpa på TS sin motor, da det er commonrail. Men ellers høres feilen din, osteper korrekt ut og sannsynlig.
Actros Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 Skift kamakselsensor så skal du se problemet er løst. Enkel jobb å skifte denne og den ligger i fremkant oppe på motoren. Tunorg reagerte på dette 1
Kleppen525 Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Hei! jeg har en E39 525TD 2001 mod den starter og går veldig fint ikke fusk på motor.For noen mnd siden så begynte å komme noe tull med at etter jeg har vært på en kjøre tur b.l.a på jobben så vil ikke bilen starter, det hørtes ut som ikke han får driftstoff. SKifte diesel filter og sjekket alt,vært på diagnostik og finner ikke noe feil. Jeg mistenkte en periode at det kan værer feil på startsperre men det er nok ikke det når bilen vil starte ved flere prøvelse.Bilen er kjørbar nå jeg må la den vile litt ca 15 min og kan starte igjen. Har dere noe tips hva det kan være. På forhånd takk NB: Glemt å nevne at det oppstår nesten 2 ganger i uke. Eksemple i dag kl 07:30 kone starte bilen og kjørt ungene til barnehagen, skal kjøre bilen i 11 tiden da vil den ikke starte, dermed så prøver jeg opp til 10 ganger og da vil den ikke, bilen begynner å miste batteri kapasitet så la jeg den vile i 10 min og deretter så starte med en gang.Jeg er veldig fortvillt især når ingen kan finne feil. Jeg hadde samme problem som osteper.
oajakob Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Har samme problem på min E38 730D 99/2000 modell (har skjedd 2 ganger siste 6mnd), dersom jeg ikke har misforstått så går motor i nødmodus dersom kamakselsensor er defekt, dvs motor starter uansett, men ikke går normalt...så jeg tror feil må ligge en annen plass...
kanon Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Sett på relé som er knyttet opp til drivstoff pumpen? Evt ledningsgnag på nettet i motorrom /> drivstoff pumpa? Har selv hatt klor med flere biltyper på en feil som ikke noen finner ut av... Siste var en touran med gnagsår på 3 ledninger i motorrom. Har også BMW 3 serie som krangla litt på noen relé..
Actros Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Om kamakselsensor er defekt så starter ikke bilen når den er varm. Starter fint når den er kald men må stå en stund om motoren er varm før en får start. Da starter den som normalt. Merker ikke noe til at den er defekt når en kjører heller. Er en sensor til og det er veivakselsensoren. Men ikke helt sikker på om den gir samme problemet men den er lik mener jeg å huske. Men holder på kamakselsensoren her jeg.
oajakob Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Er du sikker på at du ikke forveksler sensorene...har blitt meg fortalt at dersom veivakselsensor ikke virker, så får en ikke start på bilen, men med kamaksel sensor så går bilen i limpmode (dvs. starter) i mitt tilfelle så var bilen kald den ene gangen, og halv varm den andre gangen.
Actros Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 Mener kamakselsensoren er det som kjennetegner TS sitt problem. Om veivakselsensor er effekt så starter trolig ikke bilen i det hele tatt. Men ville vert veldi greit om folk som starter tråder skriver noen linjer når problemet er løst. Da blir det lettere for andre å finne ut av feil også og feil det kommer før eller siden på alle biler vet vi, bare eit spørsmål om tid det
Tunorg Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Skrevet Juni 11, 2015 Skift kamakselsensor så skal du se problemet er løst. Enkel jobb å skifte denne og den ligger i fremkant oppe på motoren. Hei Actros Beklager for veldig sen svar, jeg trodde at jeg har svaret på det samme uke. Tråden din var 100%
Tunorg Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Skrevet Juni 11, 2015 Hei Jeg har ett problem som begynte å bli plagsom for meg.Dette gjelder e39 525d 2001 mod.Bilen begynte pluselig å stoppe på veien, jeg mister turtall og glødlampe lyser konstant. Jeg prøver å starte bilen igjen med glødlampe vil ikke slå seg av,ventet i 15 min da starte bilen. I går stoppe på veien til jobben og jeg hadde ikke tid til å vente for å prøve. Ringt til falck og de har hentet bilen og levert til verkested. Bilen startet hos verkested uten at dehar gjort noe, men de tok diagnostik på bilen ogviser noe som sier lavtrykk diesel etc...... Verkesteden begynte med å gjette om det er pumpe under bilen eller det an være common rail. Jeg vil høre med dere først om dere har kan hjelpe meg først før jeg bebynner å kjøpe dtet ene og det andre uten at den blir rette. NB: bilen begynner å miste krafte faktisk og jeg vet ikke om det er sammenheng med det. Håper på en svar.
Otis Skrevet Juni 11, 2015 Skrevet Juni 11, 2015 Det er flere punkter som kan være feil. Mener dette er godt beskrevet i diesel tråden. Uansett så er det pumpen under førersetet som er kanskje mest vanlig. Men rail sensor og trykkventil på høytrykk pumpe. Likevel vil dette fort kunne sees på diagnose og kjøring med live verdier, da ser man hvor evt trykket dropper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå