Gå til innhold

redusere utslipp til eu kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Fikk da en 2èr feil på  for høyt utslipp på min e36 coupe med 320 motor.

Noen tips på hva jeg kan gjøre for å redusere utslippet? Har hørt blokkering av veivhusventilasjon, lite bensin på tanken samt kondensfjerner. Funker dette? Den ble målt til 0.52, hvor lavt skal den egentlig være? 

Skrevet

Maksimum skal vell være 0.5 på normal tomgang? Pirkete verksted med andre ord....

Hiv litt E85 i bensinen, så skal du se den passerer :)

Skrevet

Ja rimelig pirkete, fikk mye idiotiske feil. Men får ta etterkontroll en plass som kanskje er litt greiere. :)

Fyll på 20-30% E85, lever inn bilen, kjørt fint til du har kjørt opp tanken, og fyller vanlig "suppe" igjen.

E85 gjør underverker, hadde en Primera 2.0eGT uten kat og med dårlig lambda sensor, skyhøye avgasser, fyllte på E85, og vips så var avgassen godt innenfor, og bilen ble godkjent.

Skrevet

Jeg kom igjennom etterkontrollen i går med en e36 som hadde alt for høy co på forrige kontroll for 2 uker siden. Det jeg gjorde var å rense luftfilteret (har KN filter) , fylte på litt e85 og kjørte bilen i ca.1 time på høyt turtall før kontroll. Kjørte med 3-5000 i turtall helt til jeg parkerte utenfor verkstedet. Passet på å skru av tenning så fort jeg fikk parkert for å unngå tomgangskjøring. Bilen sto da i 5-10 minutter og gikk rett igjennom kontrollen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...