Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

må bytte speedometer på min, den orginale er vdo 110.008.784/133   en likens jeg har funnet på huggeri har vdo 110.008.784/134

altså det siste nr er forskjell..

min bil er 523ia 99 mod, huggebilen er 535 manuell, etter det jeg kan se..   passer den fra huggebilen?  eller fra hvilken passer det fra?

jeg har den store computeren

Skrevet

Hei

må bytte speedometer på min, den orginale er vdo 110.008.784/133   en likens jeg har funnet på huggeri har vdo 110.008.784/134

altså det siste nr er forskjell..

min bil er 523ia 99 mod, huggebilen er 535 manuell, etter det jeg kan se..   passer den fra huggebilen?  eller fra hvilken passer det fra?

jeg har den store computeren

Passer ikke, din er rekkesekser mens 535 er V8.

Skrevet

At den kommer fra en bil med V8 spiller ingen rolle. Speedometeret kan kodes om med program som bmw scanner 1.4 eller NCS ekspert. Hvilket årsmodell er 535'n?

Skrevet

At den kommer fra en bil med V8 spiller ingen rolle. Speedometeret kan kodes om med program som bmw scanner 1.4 eller NCS ekspert. Hvilket årsmodell er 535'n?

den er også fra 99, samme som min, men min har automat :s

Skrevet

Uansett hvilken bil og årsmodell instrumentpanelet kommer fra, så må det kodes om. Dette med tanke på bl.a kilometerstand, VIN (chassienummer) og andre detaljer.

Skrevet

ja, sitter å leser om diagnose verktøy nå hær på forumet så jeg får kjøpt meg utstyr til å kode dette og lese feilkoder med ved senere anledning...

Skrevet

Bmw scanner 1.4 (PA Soft) er enklest å bruke dersom du skal kode om instrumentpanel. Dette programmet kan også brukes til diagnose.

Hvis du skal skaffe deg et brukt instrumentpanel, så må du passe på hvilket chip panelet inneholder. Instrumentpanel nyere enn 1999 med M35080 chipen kan du ikke endre km.stand på med diagnoseverktøy. VIN kan du endre på de etter 1999. Det er VIN som er avgjørende for om du får fram en "tamper dot" i instrumentpanelet.

Skrevet

Er Bmw scanner 1.4 enkel i bruk?  skal bare ha sånn billig greie...
har du erfaring med Bmw scanner 1.4?   den funker til programering å diagnose uten att man må være datanerd med 18 år skolegang? samt att man finner lett ut av feilkoder?

er helt grønn på diagnose i og med att jeg ikke har drevet på med bil og data... bil kan jeg, men ikke noe som angår bil+data :P

Skrevet

Det dær var litt utenom Alta dialekten min som var skrevet dær på ebay :P

følger det med programvare og kontak til bilen min på det settet?

er vell bare å legge i handlekurven :)

Skrevet

Legger til at du må kode bilens lcm med det nye spedometerets vin nr for å bli kvitt tamper dot,M35080 chipen godtar hverken km stand som er lagret i lysmodul eller bilens orginale vinnr,men lcm godtar vinnr fra spedometeret selv om det ikke er bilens orginale,sjekk at bilen du har tatt instrumentet fra ikke har mer utstyr når det gjelder abs/dsc da blir det kluss.

Skrevet

Nei det stemmer ikke. Det er omvendt. På speedometer med m35080 chip kan du programmere vin med PA Soft. Det blir feil å gi bilens eksisterende lcm nytt VIN. Det kan faktisk gjøre at EWS kommer ut av sync. På nyere biler, sikkert også e39 fra 99, så er VIN også lagret i EWS.

Utstyrsnivået kan kodes om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...