Gå til innhold

Z3 Coupe til salgs


hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

1186230_10151723219068778_672474207_n.jp

 

Jepp, blitt gammel og ser behovet for noe mindre praktisk, så Z3n er til salgs. Er en 98-modell, med M52 som jeg importerte i 2007 (på 50.000 km - 1. eier i tyskland) og den har nå trillet 121.000. Aldri vinterkjørt. Oljeskift er tatt to ganger i året (ca hver 5000km), og slitedeler er byttet før det trengs. Med unntak av frontfangeren som viser tegn til å ha ligget bak turbo-porscher litt for mye, er den veldig fin i lakk (takk til kompiser som bryr seg om bilpleie!)

 

Z3 Coupe er en sær bil i utgangspunktet, men denne er tilpasset banebruk og dermed enda særere. Ser for meg at en evnt kjøper ønsker å fortsette bruke den på bane - noe den fungerer utmerket til. Spesielt hvis man ønsker kjøre fremfor å skru. Vært veldig driftsikker for min del, og den er har blitt brukbart kjapp også (1.39 på rudskogen og 1.05 på våler med en amatør bak rattet).

 

Bilen har endel relativt dyre oppgraderinger...:

 

* H&R Clubsport understell med camberplater, vektet og justert av Millway Motorsport.
* Sveiset inn justeringsplater for camber/spissing justering også bak.
* Halvbur
* UUC bremsekit + kjøleslanger (Skiver, klosser, slanger osv er nytt)
* OZ Ultraleggera felger
* Bøttestol m/ 4-punkt, "rally"-ratt, girspak (har orginale deler)
* ESS har gjort noen justeringer på motoren, inkl intercooler så den faktisk fungerer på bane

* 40% diffbrems mekket til av Mobimech
* Eisenmann bakpotte (måler rundt 80db i støymålingene (så man får alltid kjøre!), og låter som en blanding av et jetfly og Darth Vader med kols)

 

Jeg synes den er verdt 190.000,-

 

Masse bilder og historikk i linkene i signaturen min. Jeg kontaktes via PM, eller 982 95 108.

 

1185655_10151622616075811_1981595838_n.j

 

IMAG0121.jpg

 

JMDL3292.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Finner ikke en annen like rask, pen og godt vedlikeholdt Z3 til denne prisen. Kjøregleden, rundetider og driftssikkerhet kan sammenliknes med Porscher til +400", og denne er vesentlig billigere i drift. Kjøp før han gjør det fornuftige: ombestemmer seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...