Jacooobs'n Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Hei Har en 2008 e92 med DAB. Denne bilen (M3) har stått stille i vinter og når jeg nå tok den ut så mangler jeg masse kanaler. Bilen til fruen har DAB+ og har da alle de jeg gjerne skulle hatt. Noen som vet om jeg kan kjøpe en ny/oppgradert modul for å få DAB+? Og hva er egentlig forskjellen mellom vanlig DAB og DAB+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Nei, det er dessverre ikke mulig sånn uten videre. Hadde bilen vært et år eller to nyere hadde det vært mulig via en software-oppdatering. Ang. forskjellen mellom DAB og DAB+ står det litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Hei og takk for svar. Leste litt om forskjellen og skjønner jo at med tid og stunder så har jeg ikke radio i bilen min i det hele tatt.. Finnes det Bluetooth Audio moduler eller DAB+ moduler originalt fra BMW? Dette bør/må de vel komme med for ettermontering i og med at det er stort sett de nye F-seriene sine som kommer med DAB+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 BMW leverer ingenting slikt dessverre, da DAB-delen er innebygget i hovedenheten på nyere biler (også e9x fra 2009 og oppover), kontra en løs modul slik du har nå. En løsning kan være Kufatec sin, men jeg har ikke sett hvordan denne fungerer i praksis. Denne vil erstatte ditt gamle DAB-system helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limbo Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Er dette bygget inn på E87? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Din hadde vel CIC såvidt jeg kunne se, isåfall kan du oppdatere til DAB+ om du har vanlig DAB i dag. Om du ikke har dette må du bytte hovedenhet om du skal ha det originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå