Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen i nærheten av Tønsberg/horten som kan kjøre prosedyren for clutch adaption etter et clutchbytte på e46 M3?

Marius

Skrevet

Men jeg har bare en scanner og ikke et program for å gjøre dette.. Jeg har en obd2 kabel jeg brukte til en Audi tidligere, men ikke noe program..

Marius

Skrevet

Så lurte på om noen kan gjøre dette for meg, mot et honorar selvfølgelig..

Marius

Hvis du sjekke i den store diagnosetråden og ser om noen i nærheten av deg har DIS så kan de fikse det. Husk batterispenning og helst BMW batt lader mens du gjør jobben hvis det blir privat.

Skrevet

Jeg har for flere dager siden sendt til en i nærheten, men får ikke svar. Hva koster inpa eller dis?

Jeg får ikke satt bilen i gir etter klutsj bytte og tror det er noe med gir posisjons giveren. Noen som har en liggende de vet virket bra?

Marius

Skrevet

Altså får ikke startet bilen.. Antakelig,det som forårsaket dette som forårsaket at kløtsjen ble spist opp også..

Marius

Skrevet

Ahh.. Javel.. Trodde jeg skulle få start på den.. Snakket med BMW i Tønsberg og de regnet med at det skulle gå greit å kjøre bilen dit, men at girskift ville være harde osv.

Marius

Skrevet

Fiklet litt idag med slave sylinderen for å se hva jeg kunne lese av livedata på scanneren jeg har. Tok ut slavesyl og prøvde å sette i gir med kun tenning på. Til min overraskelse satte den faktisk i gir. Prøvde da å starte og den fyra tvert. Satte den inn igjen og nå starter den og skifter gir.. Skal prøve å få kjørt en adapsjon denne uka.

Marius

Skrevet

Etter clutch bytte nå du adaptere clutch. Derfor får du ikke start eller i gir.

kjørte nettopp SMG Adaptation og den stoppet ved gearbox adapt pga "minimum window for 6tj gear is to small" noe i den duren. Vet du hva det kommer av?

Skrevet

Jepp. Slakk i foringer til skifte arm eller i fjærer på kassa. Google it. Er to skruer på hver side av kassa på bakdelen ved stifteren. Inni der er det fjærer som blir slappe. Langt har bilen gått

Skrevet

Takker for svar!

Bilen har gått ca 115k. Jeg byttet den ene fjæra ved kula, da jeg byttet clutchen. Skulle bytte den andre også samt låsepinnen, men den fikk jeg feil fra bmw, så byttet kun låsepinnen. Men ingen av de var knekt. Har kjørt med bilen og det problemet jeg har hatt er det samme som før clutchbytte, at den ikke girer til 2,4 og 6 mens den er kald. En kontaktet meg på et annet forum om saken. Han fikk samme problem ettr bytte av gir posisjons sensor. Jeg anbefalte clutch adaptation siden det var mest sannsynlig. Det løste saken hans. Jeg kjørte prosedyren istad men dette skjedde da. Jeg leste også en tråd om det jeg antar du mener er foringen den linken mellom clutchactuator og skiftearmen inn i kassen. Hadde håpet det ikke var denne, men da er jo det mest sannsynlig årsaken.. :( jeg skal kjøre prosedyren igjen i morgen etter å ha latt bilen gå varm og la det smitte over på kassa litt da dette har latt meg få gire til disse girene uten å kjøre tidligere og se om den tar prosedyren da. Hadde ikke lader på da jeg kjørte prosedyren, så setter på en lader nå og lar den stå til jeg har prøvd ferdig. Uansett så bestiller jeg da den foringen/hylsa som er beskrevet som artikkel nr 9 i etk katalogen med delenr 25112229793? Tror du jeg klarer å bytte denne uten å tilte kassen ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...