eriksen76 Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 (endret) Kan hende det er ekstra hos meg, da jeg har en "satans" automatkasse :'D tunge gir... Meeen, det romler helt himmelsk fra 6ern under "tunge" drag! Endret Desember 3, 2014 av eriksen76 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2014 Kan hende det er ekstra hos meg, da jeg har en "satans" automatkasse :'D tunge gir... Meeen, det romler helt himmelsk fra 6ern under "tunge" drag! Kan være ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Utrolig kjekt at du oppdatere så hurtig Gikk du/dere hvor bare med fin poleringsmiddel ? Eller brukte dere grovere middel også ? Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Haugerud Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Bra arbeid du gjør med bilen, og fin bil! må bare følge med her Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2014 Utrolig kjekt at du oppdatere så hurtig Gikk du/dere hvor bare med fin poleringsmiddel ? Eller brukte dere grovere middel også ? Vi brukte rub på speila fordi det satt så mye insekter på de. Ellers bare vanlig poleringsmiddel på resten av bilen Bra arbeid du gjør med bilen, og fin bil! må bare følge med her Ny følger Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2014 En liten og ikke så viktig update, men resultatet av plastfornyer var over forventninger.Brukte biltema sin og den funka fjell hvertfall. Får håpe det varer det Noen bilder Bimmer fan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2014 Da har fokuset vært på å få motor ferdig Skal av med toppdeksel og få bytta pakning, plugga og diverse vedlikehold Bare å hive seg i gang da Delvis demontert! Merka coilene og kontaktene med nummer for å få de inn i samme rekkefølge Toppdeksel av Rengjort pakningsflatene, ellers såg motoren helt fin ut! Ingen avleiringer i det hele tatt, men vært tatt regelmessige oljeskift så da burde det jo se greit ut Nye plugger på bildet. Så var det pluggbytte, var som forventet litt olje i noen av plugghullene, men det ble rengjort såklart. Sånn, da var alle 6 hullene rengjort, og 6 nye plugger på plass Nye pakninger osv: Over til toppdeksel da. Slikt såg det ut når jeg tok det av: Rengjort inn og utvendig Maskert ned for å pusse det litt ned og legge et lite lag med lakk. Blir ikke gjort på proff-måten, men det holder for nå. Sprayet Ferdig tørka Så kan monteringen begynne Utrolig viktig å få pakningssilikon i vanosskøytene på blokka oppe og nede. Anbefales av selveste BMW : Og her på pakningen for sporene bak på blokka Hadde også på plughullene på toppdekselet for å være på den sikre siden. Pakningene lagt på Dekselet satt på, stramma opp alle boltene og coilene satt inn Alle pakningene på boltene er og ny såklart. Og vips! Alt montert Ble grisefornøyd Olje, oljefilter og bensinfilter skal jeg ta senere en gang. Kommer en oppstartvideo fra første start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Liten oppstartsvideo av første start williamthomas og eriksen76 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Lite respons men men Har delt mellomakslingen og fått på nytt lager og fôring, samt satt den opp i bilen. Varmeskjold er også satt på og bremsene er luftet så når er det bare eksosen igjen så er det tut å kjør. Må vente til i morgen så skal jeg stikke ned på mekonomen å få kjøpt nye eksospakninger til manifold. Noen bilder: Husk: viktig å merke av på begge akslingene, sånn at du setter den på plass i samme spor. Nytt: Og montert: eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Strøkent arbeid! må hive meg rundt å bestille M lister til sidene på min, ser noe kleint ut med standard på sidene å M lister på fangerene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Strøkent arbeid! må hive meg rundt å bestille M lister til sidene på min, ser noe kleint ut med standard på sidene å M lister på fangerene... Sant nok Burde bestille 5-6 ekstra klips til listene og, er som regel noen som knekker eller er bytteklar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Sant nok Burde bestille 5-6 ekstra klips til listene og, er som regel noen som knekker eller er bytteklar Helt klart Blir vel godt å få luftet bilen igjen når du er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Herlig arbeid! Kjekt at du legger ut tips til andre som skal gjøre samme jobben som deg ved seinere anledning! Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Ja nå er det snakk om timer før jeg skal ut å teste! 6 mnd siden jeg kjørte sist med denne08:00 møter jeg opp på mekonomen, opp med eksos så er det ut å kjøre Skal se om jeg får laget en film av testturen og Kommer med en interiør-update i løpet av natta nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Herlig arbeid! Kjekt at du legger ut tips til andre som skal gjøre samme jobben som deg ved seinere anledning! Yapp, har tenkt iblant kanskje det blir litt detaljert her inne, men noen kan jo få noe ut av det senere Dokumenterer mye for min egen del og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå