kortsluttning Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Blir radio kanalene sendt i dab nå? Digitalt. Går det ann å konvertere org bmw radio til dab, eller hvordan er det folk løser det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus3000 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Tror noe som dette er løsningen:http://www.bilkomponenter.no/products/dension-gateway-pro-btdab-bmwhttp://shop.dension.com/dab-radio kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus3000 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Har selv lyst på DAB i E46`en min, men er litt usikker på alternativene ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Det så jo greit ut, men for noen priser. Sånn jeg har forstått, er dab digitale signaler, vil det bli bedre lyd da? Mulig at det kan lønne seg å gå for en dynavin spiller om de har dab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Dynavin krever ekstra antenne og tuner til 1700. I tillegg har de sluttet å selge dem, hvert fall her til lands. Da må du i så fall høre med produsenten direkte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus3000 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Ettersom jeg har orginal widesceen-navi så blir jeg ikke bytte ut den. DAB tar over med bedre lyd, ja. Men vi har vel et par år på oss enda. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Utrolig kjedelig at de fjerner de analoge radiokanalene og gir oss ekstra utgifter, nrk mp3 er allerede borte i Akershus. P4, p3 og radio rock fungerer fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Digitale signaler består av masse 1tall og 0, altså 00111100010101010 for eksempel, og det er lagt inn feilsøking i tallene. Så de kan fjerne og rette opp feil selv. Da lurer jeg på om dab radio blir helt feilfri lyd uten forstyrrelser? Altså som å spille av direkte fra spotify eller cd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Binærkoder Ja, de sier så. Har ikke testet selv. Så har de ikke skurring, for lyden er enten på eller av. Når den er på spiller den rent. Men det spørs vel også hvilket format filene har og komprimering osv. (lydkvalitet.) Sikkert bedre enn vanlig radio (?), men hørt at det detter mye ut, alt etter hvor man bor. Er vel en stund til dekningen er på topp, tenker jeg. Hører om folk som vil ha dab eller skal montere det. Hører aldri om folk som er fornøyd, men klager hører man mye av. Men så går ikke folk flest inn på forum for å si at tingene deres virker kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Binærkoder ja:) 21 22 23 24 osv.... Dataspråk:P Det er god forskjell på lyden på cd og radio i e46, så dab kan jo være en positiv ting. Bare å finne en omformer til en rimelig sum:) Hører på digital radio på tven, der kan noen av kanalene bli litt hakkette i perioder, men får håpe det går over:) Nei folk sier som regel fra når ting ikke virker.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå