mussa Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 Sliter voldsomt med min kjære BMW X3 2.0i facelift. Siden jeg kjøpte den har det vært ladeproblemer, det blir snart 3 år, men har lært meg til å leve med det.. Så i fjor sommer måtte regkjede og motorstyring til den nette sum av 30000.- byttes. Her om dagen når jeg skulle kjøre til butikken startet bilen å gå på 3 sylindre og det startet å ose veldig av eksosen. Den brukte ca 3 liter på en mil når jeg skulle hjem igjen! Hva har jeg sjekket: -Det er sylinder to fremante som ikke tenner. -Coilene fungerer, når jeg bytter om er det fortsatt samme sylinder som ikke tenner. -Sjekket pluggene og byttet om på de, fortsatt samme sylinder. -Pluggen blir våt. Har kjørt dyserens i tanken++ uten noen som helst effekt. Har ikke tilgang til avlesning av feilkoder, bor også ørten mil unna nærmeste BMW-verksted så vidt jeg veit. Planen nå er å: -sjekke om det er noe gnist der i det hele tatt. -kompresjonstest. Er det noen som har opplevd noe av det samme, eller har en idè om hva dette kan være?
mussa Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Skrevet Mai 1, 2014 Det er gnist.. Kan legge til at diverse varsellamper lyser gult, bremser , 4x4 og motorelektronikk blinker gult.
warg Skrevet Mai 2, 2014 Skrevet Mai 2, 2014 Du sier pluggen blir våt, er dette bensin eller olje som pluggen blir dekket med?
mussa Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Skrevet Mai 2, 2014 Kjøpte den av Vitbank Bil på Lierstranda, på andre siden av gaten for Billia... Var på Inspeksjon 2 eller hva det heter dagen før jeg hentet den, på 165 000km. Mener fast bestemt det er bensin på pluggen, stinker bensin og er ikke tykt/mørkt.. Fordamper fort også.. Har kjøpt kompresjonsmåler, men ikke fått målt enda, mistenker sterkt det har med elektronikken å gjøre siden den har tullet på denne bilen omtrent de 3 årene jeg har eid den..
mussa Skrevet Mai 4, 2014 Forfatter Skrevet Mai 4, 2014 Feilen er funnet, jeg skal sende takkemail til Billia for at de har klemt ledningen til den ene dysa mellom toppdeksel og toppen så isolasjonen var slitt av. De synes kanskje ikke 30000,- svei nok sist da det "evigvarende og tildels vedlikeholdsfrie" kjedet måtte byttes... Fikk løsnet forsiktig på toppdekselet og nappet ut ledningen, da fikk motoren en noe bedre gange igjen! Da fikk jeg også svar på hvorfor det tidvis dryppet olje av den også i samme slengen.. Litt snålt å få igjen en bil som man har påkostet masse penger i dårligere bruksstand enn når den kom inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå