RF91 Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 Ja, da var det et nytt emne om godkjenning av motor hos BT. Tingen jeg lurer på er om det er noen her som har kun brukt delenummer på bremsene sine da de har godkjent biler. Bilen det gjelder her er en E30 med M50B25 oppi. Har snakka med biltilsynet, både E30'en og donorbil har vært inne, og har fått som svar at understell skal bli som E30 325i. Den biten er grei. Men for noen år siden fikk jeg melding av tidligere eier som etterhvert fortalte meg at bakstillingen (bilen har allerede skivebremser) kommer fra en 323i som er vraka for Gud veit hvor mange år siden. Jeg er egentlig ikke så interessert i å ta ned bakstillingen jeg har kun for å sette oppi en lik. Så som jeg sa: Noen som kun har brukt delenummer på godkjenningen sin? Kanskje også fysiske mål? Om noen har et fornuftig forslag til andre måter å løse dette på mottas med takk
e30 tic Skrevet Mai 6, 2014 Skrevet Mai 6, 2014 eneste jeg kan si er at jeg fikk godkjent søknad med dokumentasjon fra ETK, der står fysiske mål så kan man måle i praksis om det skulle bli spm, godtar dem ikke det får du få en time på Bavaria så dokumenterer dem hvilke deler som er på bilen.
RF91 Skrevet Mai 6, 2014 Forfatter Skrevet Mai 6, 2014 Flott! Dette har jeg stussa på en hel del. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har spurt før
janerik171187 Skrevet Mai 7, 2014 Skrevet Mai 7, 2014 Det er vell ikke fysisk mulig å måle forskjell på 323 skivebrems og 325 skivebrems. Da er vell bare hjullagerne som er forskjellig såvidt jeg vet.
RF91 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Skrevet Mai 7, 2014 Så da kan jeg bare si jeg har 325-bremser. Står noen gruppe N-skiver på nå som forrige-forrige eier monterte. Mener å huske at det står at de er til 325 på kvitteringen fra Koed som jeg har fått tak i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå