Gå til innhold

airbag lampe lyser e39

eastsider
 Share

Anbefalte innlegg

Tipper det er Seat occupancy mat sensor eller Seat belt tentioner. Uansett trenger du ett diagnoserverktøy for å tilbaksestille feilen etter du har fikset feilen. Koster ikke all verden for diagnose, jeg har i910 funker som gull. Ikke er det noe å si på leveringstiden heller :)

http://www.gadgetsshop.no/butikk/bilutstyr/bildiagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet til diagnose systrm og feien lå ved belte festet ikke sett på dette enda men han fyren mente at hvis bilen hadde "kræsjet"  så kunne det være en ødelagt sensor eller noe men jeg tror setet et tatt ut når anlegg er lagt inn og det er jording feil eller noe.

Tips råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kontaktene under setet har vært frakoblet mens bilen har blitt startet, vil dette gi lampe i dashen. Slett feilkode og dette skal funke. Sjekk også at den vaieren til beltestrammer er montert riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampen skal vel lise i noen sek når man setter på tenningen da. Om lampen fjernes gjør den ikke det lenger. Jeg ville ha klaget på manglende lys om jeg skulle ha kjøpt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en enkel sak å fikse, rett og slett bare å fjerne feilkoden eller så er det mer komplisert.

Siden du ikke er interessert i å faktisk utbedre feilen, har du jo svart på spørsmålet ditt selv. Om løsningen du har foreslått er noe du og kjøper er enige om, så er det vel ingenting å diskutere. Sier som Sjøbuse, jeg hadde klaget på dette hadde det vært jeg som var kjøper. Uansett er det opp til de involverte i salget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...