Eriksen933 Skrevet Mai 7, 2014 Skrevet Mai 7, 2014 Heisann! Dette har skjedd 3 ganger nå i det siste at bilen ikke vil starte.. Vrir om tenninga , lys kommer opp i instrumentet, men skjer ingen ting, klikker ikke i starteren engang.. Jeg klarer å trille starte bilen.. Har en mistanke om at det er EWS boksen som er synderen, etter hva jeg har lest på nettet. Noen Tips?? Hvor kan jeg få tak i EWS boksen? Må dette Kodes ved bytting? Takke for svar :DD
glue Skrevet Mai 7, 2014 Skrevet Mai 7, 2014 henger meg på her, sliter med det samme. Kan som regel starte den på vanlig måte rett etter jeg har trillstartet
bmwmann24 Skrevet Mai 7, 2014 Skrevet Mai 7, 2014 Nja, skal ikke EWS gi "klar signal" til styreenhet om at rett nøkkel er i tenning. Uten den vil vel ikke tenning/bensinpumpa gå.. Om du trillstarter bilen så vil jeg heller tro at starter/innslag er deffekt. Evt et Rele/Sikring.. Såvidt meg bekjennt så skal ikke en Tyv kunne bare trillstarte bilen, da vil det ikke være noen Ide å ha EWS:=) Gå over kablene til starter, prøv å stikk et skrujærn mellom + og styrestrøm på innslaget. Hvis starmotoren går da så har du gåen Solenoid (Innslag, den lille saken over startmotor som gir strøm til startmotor:) Solenoid skal klikke når du vrir på nøkkeln.. Denne metoden avgir mye varme og det gnistrer, så ikke knø for ofte med dette. Du kan og prøve å banke litt i Starmotor med en hammer/trekloss/en frosen auar eller noe.. Tvilsomt at det har noe for seg siden innslaget ikke klikker engang.
warg Skrevet Mai 8, 2014 Skrevet Mai 8, 2014 Ville prøvd å gått over kabler på batteriet og startemotor. Er det hvitaktig pulver på kabel så trim kabelen ned til kobberfarge. Sjekk at skoene på batteripolen sitter skikkelig fast og har god kontakt uten korrosjon.
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2014 Skrevet Mai 8, 2014 Hvis du kan trillstarte bilen er det ikke ews. Det er 105 % sikkert. Dårlig starter son nevnt over her eller bakstykket på tegninga kan også være litt køddent bmwmann24 reagerte på dette 1
Eriksen933 Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Skrevet Mai 9, 2014 Titta på Startern idag.. Kunne ikke se noe som helst antydning til Irring på polene.
bmwmann24 Skrevet Mai 10, 2014 Skrevet Mai 10, 2014 Titta på Startern idag.. Kunne ikke se noe som helst antydning til Irring på polene. Nei, men du kan heller ikke se at en starter er deffekt.. slå på startern med en hammer eller noe (ikke slå alt du makter) evt prøv med et skrujærn mellom styrestrøm og + på solenoid...
Eriksen933 Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Skrevet Juli 1, 2014 Bytta starter idag da bilen ikke ville fyre i det hele tatt. Så nå virker alt som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå