Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever innimellom at når jeg rygger så gir jeg først litt gass uten at det skjer noe, plutselig tar gassen og bilen "rykker" bakover i stigende fart i ett sekund før den begynner å gå normalt.

Dette skjer bare i revers, ingen problemer med dette i drive, girkassen føles helt fin ut om jeg ser vekk ifra reversen.

Er en E46 323 2001 modell med automat

Noen som har opplevd noe lignende?

Skrevet

er vel kanskje revers giret ditt som begynner å ta kvelden, evt anbefaler jeg flushing av girkasse, evt olje bytte samt filter :)

har opplevd de på min egen kasse, og på jobb!

Skrevet

Faen..kjøpte bilen for under en uke siden, merket ingenting til dette når jeg prøvekjørte og ingenting negativt ble sagt om girkassen heller, men nekter å tro at selger ALDRI har merket dette, at dette var der fra før er jeg 110% sikker på. Burde jeg konfrontere selger med dette? Bilen ble "solgt som den står" pga ett par småting som ikke har noe som helst med girkassen å gjøre, "feilene" på bilen er opplyst om i kontrakten.

Skrevet

Vet ikke om du har vanlig peilepinne til girkassen, i såfall kan du utelukke at kassa har for lite olje. 

Har bilen gått langt? Er ikke sikkert det er bytta før. 

Skrevet

men hadde gått for å bytte olje å filter! åsså hadde jeg spurt selger om de! og evt få han til å kanskje betale for et verksted besøk for å kanskje sjekke kassen! :)

Skrevet

Bilen er på 190.000, finner ingen kvitteringer på at olje og filter er byttet. Skal ta kontakt med selger for å høre om det er byttet, men tviler på at han gidder å betale for noe

Skrevet

Kanskje ett idiot spørsmål(?), men visst jeg står i en bakke med fronten nedover og setter den i revers så ruller den bare framover nett som at den er i fri med mindre jeg er skikkelig tung på gasspedalen, er dette normalt?

Skal bytte olje og filter snart..

Skrevet

høres ikke bra ut de, vil rulle litt, men skal slutte evt med litt gasspådrag! skriv gjerne her hvordan oljen ser ut når du bytter!..

Skrevet

Dette høres ikke ut som noe som blir iorden med et oljeskift. Spar foreløpig pengene til oljeskift og bruk de heller på en diagnose hos noen som er flinke med automatkasser. For meg høres det mer ut som det kan være noe fysisk feil med reversen din, enten reverstrommel eller revers- solenoiden. 

Skrevet

Selger har fortsatt ansvar for dette om du kjøpte bilen for en uke siden! Du bør ta kontakt med han og høre hva han sier!

Skrevet

"Det er trossalt 170 hester i bilen, du må være forsiktig på gassen når du rygger" Sier selger. 

Jeg er absolutt ikke noe bilmekaniker, men det han sier er bullshit. Har kjørt mange biler med automat og aldri opplevd noe lignende..

Skal jo selvfølgelig ikke presse pedalen ned alt en kan, men uansett hvor rolig og forsiktig jeg er på pedalen så skjer det der

Hvordan går man egentlig fram med ting som dette her når selger nekter på at det er noe feil? 

Når jeg først tok kontakt angående kassen var det mindre enn en uke siden, men nå er det over en uke siden..

Skrevet

Noen tips til hvordan jeg skal gå fram med dette?

Er nesten to uker siden nå, selger nekter på at det er noe som helst i veien med girkassen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...