Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E46 99mod 2liter som har nylig fått noen problemer. Når jeg starter bilen for første gang på dagen så går den fint, men om jeg stopper motoren igjen og starter igjen så har den problemer med å starte ved at jeg må holde nøkkelen i lengre tid og motoren mister effekt og acceleration kraftig.

bare når bilen har stått lenge (5-6 timer) så starter den og går fint igjen. men det har ikke noe å si om motoren er kald eller varm, om jeg starter den rett etter jeg har kjørt lenge så får jeg problemet, eller jeg kan starte også stoppe også starte igjen der bilen står på samme plass og med samme temperatur det samme problemet oppstår da også. Har kjørt med dette i ca 1 uke og nå har jeg merket at motoren stadig blir litt svakere for hver dag. Når jeg løser den i 1 gir så kveles den nesten og den hoster godt gjennom 1 og 2 gir.

Har tatt diagnostikk på den med verksted og fikk opp at der var feil med en giver for eksos/innsug ved kamakselen, denne er skiftet men ingenting er forandret.

Vanskelig å forklare men håper dere forstår

Takker for forslag til hva som kan vær feil :)

Det som er blitt gjort:

tatt en skikkelig service (olje/filter/tennplugg/bensinfilter)

Har skiftet begge følerne som er problemet.

FANT ENDELIG PROBLEMET!

jeg hadde faktisk bestilt feil del :) i all hast bestilte jeg den sisten føleren for VEIV og ikke for KAM den som jeg trengte :) ligger en sensor for kam-aksel rett bak vanos (eller rett bak en sylindrisk form) nå går bilen som en kule igjen :)

Skrevet

I had same problem, also changed to a new camshaft  sensor from ebay :) and nothing changed, but when i buyed new orginal from bmw than oll problems was gone :)

Skrevet

Hadde samme symptomer som deg. Jeg skiftet begge sensorene og har ikke hatt problemer siden.

I følge utenlandske bmw forum er det mye feil med uorginale følere.

Skrevet

Hadde samme symptomer som deg. Jeg skiftet begge sensorene og har ikke hatt problemer siden.

I følge utenlandske bmw forum er det mye feil med uorginale følere.

Høres bra ut! :) jeg har 2 følere stående i bilen, en for innsug/eksos og en kun for innsug slik jeg forstod det. skiftet kun den for innsug/eksos. skal skifte den andre å se hva som skjer! :) takker for svar

Skrevet

Har hatt samme problem selv med ebayfølere, byttet til originale og bilen gikk som ei kule igjen ! :-)

Skrevet

Har hatt samme problem selv med ebayfølere, byttet til originale og bilen gikk som ei kule igjen ! :smile:

Jeg byttet de følerne som mekonomen hadde, hadde trodd de skulle fungrere, men det gjorde de ikke :( burde jeg kjøpe de orginale fra GS? jeg fikk vite at ej måtte ta diagnostikk å resette bilen for at følerne skulle fungere. Jeg gjorde det og første gangen funket det utrolig bra og bilen gikk som bare det, også gikk det 1 dag så fikk jeg samme problemet igjen :(

Skrevet

Stemmer at du må ta diagnose for å slette feilkoder og nullstille ja. har du gjort dette etter du skiftet følerene ? 

Angående kvalitet på følerene så vil jeg tro at mekonomen sine skulle være greie.. i mitt tilfelle var det Ebay følere, helt udugelig.

Har du mulighet til å prøve følere fra en fungerende bil ? 

Skrevet

Stemmer at du må ta diagnose for å slette feilkoder og nullstille ja. har du gjort dette etter du skiftet følerene ? 

Angående kvalitet på følerene så vil jeg tro at mekonomen sine skulle være greie.. i mitt tilfelle var det Ebay følere, helt udugelig.

Har du mulighet til å prøve følere fra en fungerende bil ? 

Første gang jeg tok diagnose så gikk bilen som en kule! men dagen etterpå så begynte problemet igjen.. nå når jeg bruker diagnostikk verktøy så kommer opp samme problemet igjen "signal, inlet-camshaft sensor"  nå klarer jeg ikke slette den slik jeg klarte første gangen. har dessverre ingen annen bil å teste med.. men vi har kommet frem til at den føleren som er problemet er den som er heeeelt bakerst på motoren, veldig godt gjemt(nesten kirurgisk å få den ut). fikk beskjed fra en kompis at kanskje Vanos sensoren kan være problemet, men skjønner ikke helt hvorfor siden det er innsugs føleren som kommer opp som feil på diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...