Gå til innhold

Trenger hjelp kjapt ang motor!


BMW-E39T
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på med en M52B25 som tikker når den blir varm! Ved økning av turtall kommer tikking bort. Tikking kommer også bort når oljepåfyllingstropp er av. Har prøvd med andre dyser. Plugger coiler ok. Hatt kjempeflush av motor nu med Forte Engine flush! Nytt filter og 10w-40 olje. Akk samme tikking. Usikker på om lyd er fra ventiler. Har lyttet med stetoskop uten og bli noe klok på det.. Lyden høres godt under bil. Akkurat som lyden går i eksos. Kat er borte. Lyden kommer gradvis etterhvert som temp øker. lyd er ikke fra kjede el vanos.

NOEN TIPS?? :)

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nye lager i dynamoen! :) Lyden høres kanskje best ute ved siden av bilen.. Under bilen forplanter lyden seg i eksosanlegg med tydelig tikk/bankelyd! Merker ingenting feil under kjøring! Kjørt med vindu åpent tett intill rekkverk for å høre lyd ved belastning og pådrag! Hører ingen avvik.. Katalysator er fjernet og satt rør mellom! Prøvd med andre dyser, plugger og coiler. Håper ikke rådene er dårlige.. :(

Bor i Lofoten, så en byttemotor i nær omkrets kunne vært greit evt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror jeg har samme lyd på min m52b20. Høres best fra under bilen på høyresiden. Har visst om denne lyden siden jeg kjøpte bilen, det er over 2 år og over 30 tusen km siden. Ingen endring i lyden i løpet av den tiden.

Lyden er framtredende på varm motor på tomgang og opp til ca. 1500 omdreininger. uten belastning. Ingen lyd ved kald motor. 

 

 

Har mye dynamostøy, men dynamoen har gått 400k.   Lyden hørtes mye bedre på videoen enn i virkeligheten. Hører den ikke inni cupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den holder jeg e knapp på..var slik til meg også.

Har byttet veivhusventilasjon, rensket peilpinnerøret og alt det der, og motorn gikk mye penere etterpå, men har en ørliten antydning til den lyden ennå..

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er byttet veivhusvent. Har prøvd og blåse gjennom slangen fra toppdeksel, og den er helt åpen. Litt mindre lyd i R og D.? Klarer ikke og lokalisere lyden. Prøvd med stetoskop. Nesten som det er tydeligere tikk/kakkelyd med å lytte på grenrør på sylinder 6.. Ingen lyd fra 12-1300 rpm. Ingen lyd ved rusing og ned igjen.. Kommer når den har stabilisert seg igjen.. Prøver og overbevise meg om at det er en løfter som sitter.. Selv om den lyden ikke er det jeg forbinner med ventilpekk. Hvordan oppfører disse motorene seg om bankesensor el lambda er def?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...