BMW-E39T Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 (endret) Holder på med en M52B25 som tikker når den blir varm! Ved økning av turtall kommer tikking bort. Tikking kommer også bort når oljepåfyllingstropp er av. Har prøvd med andre dyser. Plugger coiler ok. Hatt kjempeflush av motor nu med Forte Engine flush! Nytt filter og 10w-40 olje. Akk samme tikking. Usikker på om lyd er fra ventiler. Har lyttet med stetoskop uten og bli noe klok på det.. Lyden høres godt under bil. Akkurat som lyden går i eksos. Kat er borte. Lyden kommer gradvis etterhvert som temp øker. lyd er ikke fra kjede el vanos. NOEN TIPS?? Endret Mai 13, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Kan jo være så mangt. Kan være rådebank men veldig vanskelig å gjette. Prøv å legg ut en film. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Hvis oljenivå er for lav på M5X motorer pleier den tikke som faen. Den tikker normalt litt og jeg har opplevd det til å være ventilene som får litt spill med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Oljenivå er 100% rett! Rådebank øker å rakkler mye mer ved pådrag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radical Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Kan ikke være dynamoen da? Disse kan bråke endel og faktisk minne litt om rådebank når lagrene er gåene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Når eg hadde rådebank på en m52 så var lyden fraværende ved pådrag og kom tilbake ved halv eller ingen belastning. Var også fraværende ved kald motor.. Men håper det er noe annet for din del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Har en hel m52b25 bunndel som går for 1000 kr Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Innsprøytninga? Disse kan "tikke" ganske høgt om dei går i synkronmodus/nødmodus. (f.eks pga dårlig kamsensor). Tikkinga forsvann hos meg etter bytte av kamsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Har nye lager i dynamoen! Lyden høres kanskje best ute ved siden av bilen.. Under bilen forplanter lyden seg i eksosanlegg med tydelig tikk/bankelyd! Merker ingenting feil under kjøring! Kjørt med vindu åpent tett intill rekkverk for å høre lyd ved belastning og pådrag! Hører ingen avvik.. Katalysator er fjernet og satt rør mellom! Prøvd med andre dyser, plugger og coiler. Håper ikke rådene er dårlige.. Bor i Lofoten, så en byttemotor i nær omkrets kunne vært greit evt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Hei, tror jeg har samme lyd på min m52b20. Høres best fra under bilen på høyresiden. Har visst om denne lyden siden jeg kjøpte bilen, det er over 2 år og over 30 tusen km siden. Ingen endring i lyden i løpet av den tiden. Lyden er framtredende på varm motor på tomgang og opp til ca. 1500 omdreininger. uten belastning. Ingen lyd ved kald motor. Har mye dynamostøy, men dynamoen har gått 400k. Lyden hørtes mye bedre på videoen enn i virkeligheten. Hører den ikke inni cupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Den lyden hørtes veldig ut som på min! Hva kan det være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radical Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 slenger meg på her. Min er helt lit, kanskje litt værre til og med. skal se om jeg kan få lagt ut litt film jeg å. Håper for min del at det er dynamoen min som er synderen, men vet jo aldri sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyBroke Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Du nevner at lyden forsvinner når olje påfyllingslokket er av. Det kan ikke tenkes at det kan være veivhus ventilasjon som begynner å bli tett da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Den holder jeg e knapp på..var slik til meg også. Har byttet veivhusventilasjon, rensket peilpinnerøret og alt det der, og motorn gikk mye penere etterpå, men har en ørliten antydning til den lyden ennå.. Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Det er byttet veivhusvent. Har prøvd og blåse gjennom slangen fra toppdeksel, og den er helt åpen. Litt mindre lyd i R og D.? Klarer ikke og lokalisere lyden. Prøvd med stetoskop. Nesten som det er tydeligere tikk/kakkelyd med å lytte på grenrør på sylinder 6.. Ingen lyd fra 12-1300 rpm. Ingen lyd ved rusing og ned igjen.. Kommer når den har stabilisert seg igjen.. Prøver og overbevise meg om at det er en løfter som sitter.. Selv om den lyden ikke er det jeg forbinner med ventilpekk. Hvordan oppfører disse motorene seg om bankesensor el lambda er def? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå