Gå til innhold

Trenger hjelp kjapt ang motor!

BMW-E39T
 Share

Anbefalte innlegg

Det er byttet veivhusvent. Har prøvd og blåse gjennom slangen fra toppdeksel, og den er helt åpen. Litt mindre lyd i R og D.? Klarer ikke og lokalisere lyden. Prøvd med stetoskop. Nesten som det er tydeligere tikk/kakkelyd med å lytte på grenrør på sylinder 6.. Ingen lyd fra 12-1300 rpm. Ingen lyd ved rusing og ned igjen.. Kommer når den har stabilisert seg igjen.. Prøver og overbevise meg om at det er en løfter som sitter.. Selv om den lyden ikke er det jeg forbinner med ventilpekk. Hvordan oppfører disse motorene seg om bankesensor el lambda er def?

AKKURAT der jeg også har kraftigst lyd. Brukte stetoskop rundt på motoren, og det var bakerste sylinder på eksosmanifold det var høyest lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådebank sku fulgt turtallet, samme med Ramlagerene. En kompis havarerte rådelagerne på passaten sin og det hørtes ikke helt bra ut i forhold til ulyden på filmen.

En løfter/ventil som henger? Lenge siden oljeskift? Høvelig med en motorrens i ny og ne og.

Jeg hadde en lignende lyd på min m50, det var bakerste plugg (syl 6) som ikke var tight nok. Lyden fulgte dog med turtallet.

Om du skrur av toppdekselet og vrir på veiva så kan du kanskje sammenligne hvor fint løfterne beveger seg.

Har du tilgang på E85 så skal visst det rense godt også, tenker om ventilene er passe sota og ikke helt lukker. Bør jo helst slipes da, men. Samme med ventilseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådebank sku fulgt turtallet, samme med Ramlagerene. En kompis havarerte rådelagerne på passaten sin og det hørtes ikke helt bra ut i forhold til ulyden på filmen.

En løfter/ventil som henger? Lenge siden oljeskift? Høvelig med en motorrens i ny og ne og.

Jeg hadde en lignende lyd på min m50, det var bakerste plugg (syl 6) som ikke var tight nok. Lyden fulgte dog med turtallet.

Om du skrur av toppdekselet og vrir på veiva så kan du kanskje sammenligne hvor fint løfterne beveger seg.

Har du tilgang på E85 så skal visst det rense godt også, tenker om ventilene er passe sota og ikke helt lukker. Bør jo helst slipes da, men. Samme med ventilseter.

Skifter olje hver 10k km, Lyden slutter før 1500 omdreininger. kommer på varm motor. Tror ikke min skal være sotet, blir ikke akkurat daukjørt, ingen småkjøring heller.

Dersom det er rådebank synes jeg det er rart at lyden har vært der i minst 40k km uten å endres. Bilen kjøres også jevnlig på kutt.. Har også sett over tennpluggene. Jeg tenker vel løfter eller svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...