Arnefles Skrevet Mai 16, 2014 Share Skrevet Mai 16, 2014 Hei. Jeg har en BMMW 320dat-05 E46 med 225/40-18 foran og bilen fungerer utmerket og har lite sporing. Men jeg synes bilen er en anelse tung på servo i forhold til andre biler, er det noe man kan justere for å få den lettere? Bilen har alltid vært sånn. Merker at jeg blir ganske anspent (sliter med senebetennelse) i armene siden jeg kjører mye i jobbsammenheng. Kjører med 205/50-17 foran på vintertid. Mvh. Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Mai 16, 2014 Share Skrevet Mai 16, 2014 Var slik med min og, e36n jeg har nå med svart servo olje er lett på styringen Vet ikke om det er slikt for å "føle" bilen mere elns... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 17, 2014 Share Skrevet Mai 17, 2014 Du kan skifte til smalere dekk. Eller du kan forsøke det eriksen76 sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2014 Smalere dekk er ikke et alternativ-he he Bilen er en ED33 og ble levert fra fabrikk med den dimme'n og det står også i døra, så da kanskje vi skulle prøve en annen olje... Er det store forskjeller på servoolje, noen å anbefale? Vanskelig å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Jeg syns min er for lett. Føles nesten litt ustabil i høy fart pga den er så lett. Har nylig skiftet til ny pumpe da Kjører 215/35r19 foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Ikke skifte til en annen type olje. Det er jo en gitt spesifikasjon på den oljen du skal bruke. Men jeg mente at du heller skifter olje da den kan være gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Vil tro den skal ha slik CHF 11s eller no, pentosin. Men dette står på lokket Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Mai 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2014 Jeg kjøpte en olje som skulle være til denne bilen, husker ikke navnet men den er rød og kjøpt på mekonomen. Kostet rundt 140kr veil. Julian: Er ikke 215 en dim som ikke er så "vanlis" som de fleste andre og sporer litt ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 215 er en fin dim syns jeg, og de fleste med lavprofil kjører dette Sporer faktisk ikke noe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 Ok, trodde den var ustabil jeg... Min er stabil og fin, men litt lettere servo hadde vært fint. Ikke noe problem altså, men mener at andre biler med tilsvarende dim er lettere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå