Gå til innhold

Kan man få lettere styring på E46 320dat?

Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en BMMW 320dat-05 E46 med 225/40-18 foran og bilen fungerer utmerket og har lite sporing.

Men jeg synes bilen er en anelse tung på servo i forhold til andre biler, er det noe man kan justere for å få den lettere?

Bilen har alltid vært sånn.

Merker at jeg blir ganske anspent (sliter med senebetennelse) i armene siden jeg kjører mye i jobbsammenheng.

Kjører med 205/50-17 foran på vintertid.

Mvh.

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalere dekk er ikke et alternativ-he he ;-) Bilen er en ED33 og ble levert fra fabrikk med den dimme'n og det står også i døra, så da kanskje vi skulle prøve en annen olje...

Er det store forskjeller på servoolje, noen å anbefale? Vanskelig å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skifte til en annen type olje. Det er jo en gitt spesifikasjon på den oljen du skal bruke.

Men jeg mente at du heller skifter olje da den kan være gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en olje som skulle være til denne bilen, husker ikke navnet men den er rød og kjøpt på mekonomen. Kostet rundt 140kr veil. 

Julian: Er ikke 215 en dim som ikke er så "vanlis" som de fleste andre og sporer litt ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde den var ustabil jeg...  Min er stabil og fin, men litt lettere servo hadde vært fint. Ikke noe problem altså, men mener at andre biler med tilsvarende dim er lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...