Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle montere blåtann, usb, og aux i e46 2004 mod.

Har lest en del men finner ikke noe svar på hvordan jeg skal gjøre det i min bil.

Har 16/9 navi med fargeskjerm.(stor skjerm)

Har dvd/leser til gps plata bak.

Har IKKE cd veksler.

Har IKKE klargjort for cd veksler.

Hva trenger jeg for og montere blåtann(a2dp og hansfree), usb, og aux.

Takk for svar!! :)

Skrevet

Jeg ville tatt en kikk på hva Dension har å tilby til ditt system. Jeg har ikke navi og bruker da en BT lite. Synes den har fungert rimelig bra, den faller ut av og til, men fornøyd sånn i det store og det hele. Positivt overrasket over lydkvalitet ved A2DP streaming. Den kobler seg til CD-veksler grensesnittet, så det er egentlig veldig fint at du ikke har det fra før, for du kan ikke benytte de samtidig.

Tror de leverer en Pro BT til 16:9 headunit som integreres bedre i menysystemet der. Også mulighet for en ekstra DAB-modul hvis det skulle være ønskelig, men vet ikke hvor godt dette fungerer.

Skrevet

Alt av slike moduler erstatter CD-veksler. Det er ikke mulig å bruke noe slikt kombinert med CD-veksler sånn uten videre.

Du må bare finne en som har tilkoblingene du trenger, det er normalt å kunne velge det ved kjøp.

Skrevet

Det er ikke slik at du må ha CD-veksler fra før, eller ha forberedelse for CD-veksler (det er vel bare en opptrukket kabel?) Jeg mener at alle radiomodulene har tilkobling for CD-veksler uansett. Kan du si hvilken radiomodul du har? Antar det er BM53 eller BM54?

Skrevet

Alle radiomoduler og spillere til e46 har mulighet for CD-veksler, men om man ikke har CD-veksler eller forberedelse for dette så mangler strøm og bus-kabelen i bilen. Disse kobles et annet sted enn radiomodul/CD-spiller.

Derfor må man passe på å kjøpe en modul som gjør at man koble seg rett til radiomodulen eller CD-spilleren, alt etter hva man har.

Ofte kan man velge om man har CD-veksler eller ikke når man bestille, så får man det man trenger.

Skrevet

Alle radiomoduler og spillere til e46 har mulighet for CD-veksler, men om man ikke har CD-veksler eller forberedelse for dette så mangler strøm og bus-kabelen i bilen. Disse kobles et annet sted enn radiomodul/CD-spiller.

Derfor må man passe på å kjøpe en modul som gjør at man koble seg rett til radiomodulen eller CD-spilleren, alt etter hva man har.

Ofte kan man velge om man har CD-veksler eller ikke når man bestille, så får man det man trenger.

Har ikke jobbet noe særlig med akkurat dette, er det noen som har link til det jeg trenger av kabler og en modul som vil virke i min bil?

Har jo kun 2 stikk inn på spilleren, men ligger et 3 pins stikk løst som kommer med de samme kablene.. så ikke ut som at det var plass til det noen plass.

Skrevet

Det er plass, du trenger ikke å bekymre deg for det. Stikket monteres inni eksisterende stikk.

Skrevet

Legger til noen bilder av stikk som går inn på radioen om dette kan hjelpe. hadde vært veldig fint med link til evetuelt cd-veksler kit eller p&p kit vet ikke hva man trenger. evt koblingskjema til det som må kobles!

post-79244-0-26756300-1400426988_thumb.j

post-79244-0-58458800-1400427026_thumb.j

post-79244-0-40606900-1400427059_thumb.j

Skrevet

Det er ikke radioen, det er skjermen foran.

Radioen sitter bak i bilen, under navigasjonsenheten.

Skrevet

Det er ikke radioen, det er skjermen foran.

Radioen sitter bak i bilen, under navigasjonsenheten.

Okei så så det som må kobles til radioen må kobles til bak ved navi enheten?

Har du link til det jeg trenger?

Skrevet

Radiomodulen er en egen enhet, men det må kobles til der bak ja. Du kan derimot koble til vanlig aux foran på den løse ledningen du nevnte. Der kan du bare klippe av enden på an vanlig aux kabel og plugge rett i, så har du aux (noe som er forklart i denne tråden, to hakk under din).

Jeg har ingen kjennskap til uoriginale produkter, så dårlig med linker fra min side.

Skrevet

Er egentlig bare til å prøve seg frem, men om du søker litt rundt finner du nok fasitsvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...