Pesslaad Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Om jeg belaster bilen hardt på hjulene og mye turtall som ved hjulspinn og hardt akselrasjon så rister det noe voldsomt inni bilen og høres godt! Noen som vet hva det kan være? Er nye fester til girkassen for ca 5500km siden og hardykoblibg, har ikke sjekket om mutterene er løsnet eller om de er gåen men hardykoblinga ser enda grei ut. Nye powerflex foringer i traversen, svingarmer, stabstag og org nye foringer i diffen for 1000km ca siden og sveist m3 forsterkninger(ikke pga subframe diaster). Er ikke så lenge siden jeg la merke til det, begynte litt svakt og bare blitt verre. Bilen har blitt spunnet med en del til bare opplysning! Bil: E36 325 93 mod Takker på forhånd
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Har prøvd en annen mellomaksling til opplysning å uten hell :/
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Merket litt svak risting i dag å under vanlig kjøring med litt pådrag fra 3000 rmp å oppover
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 prøvde å kjenne på de og se før vridninger men klarte kjenne noe særlig slakk eller se vridninger på stikkakslingene..
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Men kan som sakt ligge i ganske høy fart uten å få vibrasjoner
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Etter nøyere sjekk av skruene til stikkakslingene og medbringeran så var det 2 skruer som va helt løs som ikke vi så først og alle andre hadde blitt løse uten å skrudd seg noe særlig ut. Har skrudd ut alle og tatt på loctite og skrudd de fast igjen. Ble mye bedre nå med risting og osv! Men merker det det enda med HARD akselrasjon eller hjulspinn :/
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Motorfestene så ut til å være grei, har startet motoren og sett etter bevegelser med og uten motstand og prøvd å bevege på den selv. De kjennes bra ut! Bakdiff foringene er ikke så gamle og de ser også bra ut enda. Men derimot selve girkassen er jeg litt mer usikker på, skraper litt i 2. giret en sjelden gang med høgt turtall og femte giret skraper så og si hele tiden med mye turtall og høg fart og av å til ved normal kjøring.
Pesslaad Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Den ser enda grei ut, fått en liten revndanelse, men er ikke så ille at det er den. Den gamle hadde revndanelse over heile og gjennom begge sidene uten at det vibrerte!
mege34 Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 En hardykobling kan vell være morken og sleten uten rift i seg og? Sent fra min T18+ via Tapatalk
mege34 Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 Rister det like mye i hele bilen eller værre noen steder? Sent fra min T18+ via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå