Gå til innhold

Hyling ifra motor. (Lager i servopumpe eller dynamo gåent?)

Magnusglom
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en utrolig plagsom ulyd ifra motoren. Lyden er en hyling som kommer ifra motorrommet og endrer seg avhengende av turtall. 

Har video hvor man hører ulyden:

https://www.youtube.com/watch?v=YD0ixqzT0fc

Er veldig usikker på om dette er lyden av gåent lager ifra servopumpa eller dynamoen. 

Noen som har hatt noe lignende problem?  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke glemt en liten rc-bensinbil under panseret? ^^

først sjekk servooljenivå. rikle på reimhjul til dynamo, vannpumpe og servopumpe. Kjenn etter slakke. Prøv å snurre litt på dem litt og, for å høre etter rare lyder. Kan være både dynamo og pumpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke merke noe som helst annet enn lyd. Hadde samme lyd på min tidligere, bare litt svakere. Kjente litt slakke i reimhjulet. hadde ny pumpe liggende så jeg gadd ikke åpne og sjekke. kan nok også være selve pumpa som lager lyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hvis ikke det er servo pumpe,dynamo,reimer, vannpumpe eller ac pumpe(om du har det) som lager lyden
kan det muligens være olje pumpe i motor noe jeg tviler på eller evt gåen bunndel av motor noe jeg har sterke tvil om

for du har sikkert tatt av reima og snurra på alle hjula
dynamo, servopumpe, vannpumpe, spennrulla, løpehjulet, ac pumpa
for en sånn lyd skal du nesten merke ved å snurre forhånd for den lager såpas høy skrike lyd noe som virker som metal mot metal gnissing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...