snipes Skrevet Mai 22, 2014 Skrevet Mai 22, 2014 hei, jeg får ikke å starte motor, har nok strøm og hører at dynamo jobber men reim går ikke rundt. så vet noe her inne at hva er problemmet?
kimf Skrevet Mai 23, 2014 Skrevet Mai 23, 2014 Hører du at starteren går rundt, men motor går ikke rundt ?
glue Skrevet Mai 23, 2014 Skrevet Mai 23, 2014 litt rot i skrivingen her? sikkert innslaget på starteren som er gåent. Bytt startmotor
snipes Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Skrevet Mai 23, 2014 litt rot i skrivingen her? sikkert innslaget på starteren som er gåent. Bytt startmotor ja, desseverre. jeg vet ikke hva jeg skulle skrevet men ja hører at dynamo lager lyd. men hadde noe venner for å se på og så at reim går ikke rundt så jeg visste ikke hva jeg skulle gjort. så bør jeg bytte dynamo/startermotor?
Sjøbuse Skrevet Mai 23, 2014 Skrevet Mai 23, 2014 Dynamo er ikke det samme som starter. Dynamoen lager strøm til batteriet når remma drar den rundt. Starteren skal dra motoren rundt når du vrir på nøkkelen. snipes reagerte på dette 1
snipes Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Skrevet Mai 23, 2014 Dynamo er ikke det samme som starter. Dynamoen lager strøm til batteriet når remma drar den rundt. Starteren skal dra motoren rundt når du vrir på nøkkelen. sånn ja, det skjønner jeg nå. men er ikke sikkert men det er verdt å forsøke
warg Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 Hva er problemet her? Starter motoren eller ikke? Du sier reimen ikke går rundt, den vil ikke gå rundt så lenge ikke motoren dreier. Det er flere ting som bruker kraften fra reimen til veivhjulet som f.eks dynamo, servopumpe, vannpumpe, aircondition etc.. For meg høres det ut som at startemotoren din bare spinner uten å kunne dreie på svinghjulet. Du kan f.eks legge ved en video av problemet så vil du få mer konkret svar da det kan være ting som du overser.
glue Skrevet Mai 26, 2014 Skrevet Mai 26, 2014 hvis starteren går rundt uten at motoren går rundt. BYTT STARTmotor
snipes Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 skal prøve å skaffe startmotor. men er ikke sikkert hvor det er og lurer på at hvor mye vil det koster?kanskje det er muligheter å ta en start motor fra 316i hvis det kan tåler eller?
glue Skrevet Mai 27, 2014 Skrevet Mai 27, 2014 starmotor passer fra alle e36 med bensinmotor, bortsett fra m3. Startmotoren din sitter halveis under innsuget ditt inntil girkassen. Relativt trangt å bytte
snipes Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 starmotor passer fra alle e36 med bensinmotor, bortsett fra m3. Startmotoren din sitter halveis under innsuget ditt inntil girkassen. Relativt trangt å bytte tusen takk. fant det nettopp. skal prøve å skaffe brukt for har lite budsjett.
snipes Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Skrevet Juni 20, 2014 fant ut at startmotorfunker jo fint. men fant ut at det er svinghjul og startkrans går ikke sammen. har noe smøre- eller oljefett på tenner til startkrans. må jeg ta girkassa løs for komme frem til svinghjul osv eller kan sveise? kom med din erfaring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå