Djwik Skrevet Mai 25, 2014 Skrevet Mai 25, 2014 jeg ville heller betalt noen kroner for og få tatt en skikkelig diagnose hos et verksted(merkeverksted) får du jo vite nøyakti feil og hvilke ting som må sjekkes eller byttes
warg Skrevet Mai 26, 2014 Skrevet Mai 26, 2014 Vell... har hørt nok skrekkhistorier om folk som har levert inn bilen på verksted, så jeg gjør alt på bilen selv så vet jeg at det blir gjort skikkelig. Betaler ikke mangfoldige tusen for at en lærling skal finne ut hvordan ting funker og ikke funker. Ett verksted viser ikke samme kjærligheten for en bil som det eieren gjør. Er nok tilfeller der jeg har måtte rettet på feil som verksted har gjort grunnet slurv og mulig tidspress, da venner og bekjente har tatt kontakt med meg fordi verkstedet ikke finner ut av hva som er feil.
quandt1960 Skrevet Mai 26, 2014 Skrevet Mai 26, 2014 Om man gjør om 3ADh og 3AEh fra HEX til DEC, så får man 941 og 942 (hvis det sier deg noe...) Om man gjør om 3ADh og 3AEh fra HEX til DEC, så får man 941 og 942 (hvis det sier deg noe...) hvis det er P0 foran, noe jeg tror siden det ikke finnes andre 941 og 942 så er det hydraulic oil temp sensor og hydraulic pressure unit. P er for powerTa diagnose hos bmw
Gremlin Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 Da har jeg fått lest av diagnose. Den sa "short to negativ" på viften. Altså kortsluttning. Noen ideer for videre feilsøking?
Gremlin Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Skrevet Mai 27, 2014 Det er en kontakt med tre ledninger som går til viften. To store og en liten. De to store er vel kontinuerlig strøm, mens den lille er styring. Når jeg måler på de to store måler jeg 12v. Syntes det er merkelig at diagnose sier at det er kortslutning. I mitt hode vil sikringen gå hvis det er kortsluttning....
quandt1960 Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Det er en kontakt med tre ledninger som går til viften. To store og en liten. De to store er vel kontinuerlig strøm, mens den lille er styring. Når jeg måler på de to store måler jeg 12v. Syntes det er merkelig at diagnose sier at det er kortslutning. I mitt hode vil sikringen gå hvis det er kortsluttning.... Ikke hvis det er en koblingsfeil eller feil på isolasjon på ledning f.eks. Da vil du få kortslutning i ordets rette betydning.
Tnrfd Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Jeg hadde problemer med viften på min e91 320d. Da var det brudd på signalkabelen (den lille) som går til viften. Anbefaler deg å kjøpe diagnosekabel og lese deg litt opp på bruk av INPA osv. til diagnose. Det kan brukes til diagnose, testing av vifta ++++.
Gremlin Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Skrevet Mai 28, 2014 Jeg hadde problemer med viften på min e91 320d. Da var det brudd på signalkabelen (den lille) som går til viften. Anbefaler deg å kjøpe diagnosekabel og lese deg litt opp på bruk av INPA osv. til diagnose. Det kan brukes til diagnose, testing av vifta ++++. Husker du hvor bruddet var? Den lille ledningen er vel terminert på ECU`n. Vet du hvilken pin? Hvordan løste du problemet? Trakk du bare en ny ledning ved siden av? Tnrfd reagerte på dette 1
Tnrfd Skrevet Mai 30, 2014 Skrevet Mai 30, 2014 Bruddet var ca 20cm fra termineringen på vifta der hvor ledningene går over radiatoren osv. Var gnagd hull i isolasjonen og et par cm av ledningen var irret istykker. Jeg bare klipte og loddet på en ny kabel på det strekket som var ødelagt. Du skal nok kunne måle om det er liv i signalkabelen med et multimetet. Greit med INPA så du kan prøve å tvangskjøre viften mens du holder på å måle.
Gremlin Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Skrevet Juni 5, 2014 Noen som vet om man kan måle "signalkabelen" med multimeter? Hvilke verdier skal man isåfall se?
haakotho Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Yepp! Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk frode1976 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå