Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ville heller betalt noen kroner for og få tatt en skikkelig diagnose hos et verksted(merkeverksted) får du jo vite nøyakti feil og hvilke ting som må sjekkes eller byttes

Skrevet

Vell... har hørt nok skrekkhistorier om folk som har levert inn bilen på verksted, så jeg gjør alt på bilen selv så vet jeg at det blir gjort skikkelig. Betaler ikke mangfoldige tusen for at en lærling skal finne ut hvordan ting funker og ikke funker. Ett verksted viser ikke samme kjærligheten for en bil som det eieren gjør. 

Er nok tilfeller der jeg har måtte rettet på feil som verksted har gjort grunnet slurv og mulig tidspress, da venner og bekjente har tatt kontakt med meg fordi verkstedet ikke finner ut av hva som er feil.

Skrevet

Om man gjør om 3ADh og 3AEh fra HEX til DEC, så får man 941 og 942 (hvis det sier deg noe...)

Om man gjør om 3ADh og 3AEh fra HEX til DEC, så får man 941 og 942 (hvis det sier deg noe...)

hvis det er P0 foran, noe jeg tror siden det ikke finnes andre 941 og 942 så er det hydraulic oil temp sensor og hydraulic pressure unit. P er for power

Ta diagnose hos bmw

Skrevet

Det er en kontakt med tre ledninger som går til viften. To store og en liten. De to store er vel kontinuerlig strøm, mens den lille er styring.

Når jeg måler på de to store måler jeg 12v.

 

Syntes det er merkelig at diagnose sier at det er kortslutning. I mitt hode vil sikringen gå hvis det er kortsluttning....

Skrevet

Det er en kontakt med tre ledninger som går til viften. To store og en liten. De to store er vel kontinuerlig strøm, mens den lille er styring.

Når jeg måler på de to store måler jeg 12v.

 

Syntes det er merkelig at diagnose sier at det er kortslutning. I mitt hode vil sikringen gå hvis det er kortsluttning....

Ikke hvis det er en koblingsfeil eller feil på isolasjon på ledning f.eks. Da vil du få kortslutning i ordets rette betydning.

Skrevet

Jeg hadde problemer med viften på min e91 320d. Da var det brudd på signalkabelen (den lille) som går til viften. Anbefaler deg å kjøpe diagnosekabel og lese deg litt opp på bruk av INPA osv. til diagnose. Det kan brukes til diagnose, testing av vifta ++++.

Skrevet

Jeg hadde problemer med viften på min e91 320d. Da var det brudd på signalkabelen (den lille) som går til viften. Anbefaler deg å kjøpe diagnosekabel og lese deg litt opp på bruk av INPA osv. til diagnose. Det kan brukes til diagnose, testing av vifta ++++.

Husker du hvor bruddet var? Den lille ledningen er vel terminert på ECU`n. Vet du hvilken pin?

 

Hvordan løste du problemet? Trakk du bare en ny ledning ved siden av?

Skrevet

Bruddet var ca 20cm fra termineringen på vifta der hvor ledningene går over radiatoren osv. Var gnagd hull i isolasjonen og et par cm av ledningen var irret istykker. Jeg bare klipte og loddet på en ny kabel på det strekket som var ødelagt. Du skal nok kunne måle om det er liv i signalkabelen med et multimetet. Greit med INPA så du kan prøve å tvangskjøre viften mens du holder på å måle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...