Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har da et lite ladeproblem som jeg håpet og kunne få svar på. Visst jeg kjører med lys på vil den sakte men sikkert tappes for strøm. Starter på 12.40v og faller ned til 11.20v som da gjør at jeg ikke en gang for start visst jeg stopper den. Slår jeg av lysene øker den opp til Nermere 12.80v på noen få minutter. Om noen har noen punkter og skrive ned som jeg kunne følge hadde det vært toppen !

Skrevet

Har slik voltmåler fra Biltema som sitter ned i siggarett tenneren. Som jeg følger med på.

Skrevet

Tenker jeg og, dette er klasisk dynamo/spenningsregulator problem. Er du heldig kan du kjøpe spenningsregulatoren seperat men dette varierer fra motortyper.

Skrevet

Dårlig dynamo. Viser den tolv volt mens bilen går så er dynamo skutt

Har akkurat montert ny dynamo fra skruvat.

Det er en Bmw 325tds.

Det er også montert nytt batteri, og batteri lampa fungerer.

Skrevet

Vil dere tro at det er noe galt med den nye dynamoen da ? Da jeg akkurat hadde montert den ville den ikke lad, jeg måtte kjøre meg en tur før den begynnte og fungere. Alle andre ting fungerer, sjekket alt av kabler også !

På tomgang uten lys lader den mellom12.00v-12.20v. Det er når jeg har på lys så klarer den det ikke. Alt annet av ac og radio merker den ikke, det går helt fint !

Skrevet

ny dynamo ? eller brukt ? helt sikkert defekt, skal ligge på 13,6++ vist bilen lader bra på rundt 2000 omdreininger

Skrevet

Uansett for lav spenning ved lading, enten er det ikke høy nok amper på den (at du har fått feil dynamo) Eller så er den defekt.

Skrevet

14,4 ca er korrekt ladespenning. Bytt dynamo men sjekk batterikabel bakpå dynamoen først

De har jeg sjekket, har skiftet pluss kabelen som går fra starten og !

Skrevet

ny dynamo ? eller brukt ? helt sikkert defekt, skal ligge på 13,6++ vist bilen lader bra på rundt 2000 omdreininger

Helt splitter ny dynamo ja HZH ! Blir vel at jeg tar en telefon til www.skruvat.no

Skrevet

Ja gjør de, kan jo også måle ut spenningsfall på dynamoen, både på plus siden og minus siden:) skal ikke overstige 5%

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...