BVLB Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Hei! Jeg har en m30b35 motor i min e30. fikk dessverre lagerbank, så jeg handlet inn en 535 delebil for å bytte over motoren. La ikke merke til at det var drive-by-wire på e34n jeg hentet i mørket. Bilen har hastighetslisens og dermed kan jeg ikke bygge om til drive-by-wire uten at det bryter med det tekniske reglementet til NBF. Sånn kjapt, har noen peiling på om TPS signalet til til og fra styreenheten har de samme verdiene og den samme PIN plasseringen som på en motor uten drive-by-wire? Og hvis jeg bytter over gasspjeldet fra den gamle motoren, lodder over stikket slik at jeg bruker den gamle TPSen, vil jeg få en feilkode på manglende signal fra gasspedalen slik at driten går i nødmodus? Skal ut i garasjen igjen å måle på pinplassering etc i morgen. Tenkte bare å høre her om noen hadde gjort det samme. Styreenheten jeg brukte på 3,5 motoren heter 0261200178 (som egentlig er til en 3,0) men programmet er uorginalt slik at dette ikke har noe å si. styreenheten til motoren med Drive-by-wire heter 0261200179 hadde vært kjekt om noen kunne svare! mvh Hallvard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mai 27, 2014 Share Skrevet Mai 27, 2014 e34`n min har vanlig wire gass. når jeg bytta motor i fjor, så monterte jeg en motor som hadde elektronisk gasspjeld. jeg bare monterte det gammle innsuget mitt jeg, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå