Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Driver og skal godkjenne min e46 sedan m3 og skulle hatt et bilde av hvordan en orginal m3 ser ut under bak. Frykter jeg mangler stagene som går fra karosseri til diff...

Noen som har en orginal e46 m3 og har et bilde av bakstillinga?

Skrevet

Har ikke bilde nei...

Men skal være kryssavstiver bak ja. Går fra et feste rett fra travers bak til karrosserikanaler som på 346R (Cab). Så skal det være avstiver alu plate framme på travers.

Andre hjullagerhus, forsterket karroseri på C søyle i form av innsveiste plater/tjukkere stål.

Kan sende deg hele listen på forskjell mellom standard E46 og M3. Men siden du har Sedan så vil det jo aldri bli helt likt. Den er mykere i karroseriet fra før så jeg ville også gått for fjærbeinstag framme og bak

Skrevet

Men du må jo ha skikkelige fester på karroseriet og det er det ikke på sedan. Dette er for å øke torsjonsstivheten til bilen…I så fall må du få sveist inn noen skikkelige fester, evt kan du la være. Men du må være obs på at E46 sedan fra før har en svakhet på opplager mellom bakre travers og karroseri. Ved trimming og lignende kan bakre ramme slå gjennom karroseriet. Det har Coupe og men Sedan er verre. Spesielt hvis du skal kjøre på bane ville jeg forsterket dette området. Sjekk nederste link

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=357565

https://www.turnermotorsport.com/t-gallery-e46-subframe.aspx

Skrevet

Et slikt sett fra Turner har jeg alt handlet inn. Og ang sveise inn innfestninger i karosseriet ser jeg ingen problem med ettersom jeg har både sveiseapperat,vinkelsliper og plate. Men har Ikke Dei staga :P

kanon! Da er det tut og sveis. Eller helst sveis så tut og kjør :-)
  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...