Gå til innhold

BMW 520d 2008 mod

Midfield
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg vurdere å gå til innkjøp av en Bmw 520d m/automat 2008 eller 2009 mod Anbefalinger? Sum rundt 250 000 kr.

Litt usikker på om skal kjøpe sedan eller stv. Anbefalinger med tanke på mer/mindre problem? Tenker da mest på dette med luftfjøring. Har alle stv dette? Sedan? Er det i tilfelle mye problemer med dette? Evt andre ting?

Men det som eg har tengt over som eg lurer mest på er...vis man tråler finn.no etter bmw 520d så ser du knapt noen biler som er kjørt mer enn 250 - 300 000. Og eg ser at mange av dei bilene som evt er kjørt nermere 300 000 har byttet motor og gir. Hvorfor? Er det dårlige motorer/automatkasser? Evt hva er problemet?

Eg vurdere å kjøpe en som er kjørt rundt 100 000 km, blir liksom litt skeptisk når eg ser så mange som har byttet motor når dei har trillet litt...

Hva bør eg se etter ved kjøp av en slik bil? Er det store forskjeller som eg bør vurdere?

Mye spørsmål her, beklager :)

Takker for evt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste feilene på e61 er vel ledningsbrudd i bakluke, defekt panoramatak og defekt nivåregulering.. Alt dette er ting som du må regne med vil ryke i ditt eie. Disse motorene har hatt et og annet registerhavari, men det er delte meninger om hvor stort dette problemet er. Kan ikke se noen grunn til at ikke disse motorene/kassene skal klare over 300000km med riktig stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...