Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil skje om jeg over tid kjører med defekte kamsensorer (både innsug og eksos)? Hva er egentlig de nøyaktige oppgavene til hver av sensorene?

Skrevet

Hvis du kjører på en M52TU eller M54 med doble kamfølere, så vil du få en bil som bruker mer bensin, og redusert effekt grunnet den går i en "failsafe" modus hvor den leser alt fra veivføleren. Du vil ikke skade noe i teorien, men plugger og katalysatorer kan ta skade av for tjukk \ mager blanding over tid.

 

Beste er jo å bytte de med en gang du har mulighet.

Skrevet

Har kjørt ca et halvår med defekt kamsensor v innsug, og nylig røk også den til eksos, men nye er nå på vei. Har ikke egentlig merket noe særlig høyere bensinforbruk, den ligger på 1,2 på milen på blandet kjøring og har i grunn gjort det i hele mitt eie.

Men om noen kan gi meg en forklaring på nøyaktig hva som er oppgavene tli hver av de to kamsensorene?

Skrevet

Hver av kam sensorene er med på å hjelpe motorstyring med å gi info om kamposisjon. Deretter ut i fra den info sammen med veivsensor så styrer da motorstyringa tenningstidspunkt, vanos, og innsprøytning.

Skrevet

Du kan merke feks om en Veivføler er gåen på M54 eller M52TU at motoren tar noen sekunder lenger å starte samt den kan være litt seig under akselerasjon. Dette fordi den må ta alle informasjonen den vanligvis får fra veivføler fra kamføler i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...