e_39 Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hva vil skje om jeg over tid kjører med defekte kamsensorer (både innsug og eksos)? Hva er egentlig de nøyaktige oppgavene til hver av sensorene? Blom3r1 reagerte på dette 1
SweetBMW Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hvis du kjører på en M52TU eller M54 med doble kamfølere, så vil du få en bil som bruker mer bensin, og redusert effekt grunnet den går i en "failsafe" modus hvor den leser alt fra veivføleren. Du vil ikke skade noe i teorien, men plugger og katalysatorer kan ta skade av for tjukk \ mager blanding over tid. Beste er jo å bytte de med en gang du har mulighet. quandt1960 reagerte på dette 1
e_39 Skrevet Juni 7, 2014 Forfatter Skrevet Juni 7, 2014 Har kjørt ca et halvår med defekt kamsensor v innsug, og nylig røk også den til eksos, men nye er nå på vei. Har ikke egentlig merket noe særlig høyere bensinforbruk, den ligger på 1,2 på milen på blandet kjøring og har i grunn gjort det i hele mitt eie.Men om noen kan gi meg en forklaring på nøyaktig hva som er oppgavene tli hver av de to kamsensorene?
SweetBMW Skrevet Juni 7, 2014 Skrevet Juni 7, 2014 Hver av kam sensorene er med på å hjelpe motorstyring med å gi info om kamposisjon. Deretter ut i fra den info sammen med veivsensor så styrer da motorstyringa tenningstidspunkt, vanos, og innsprøytning.
SweetBMW Skrevet Juni 7, 2014 Skrevet Juni 7, 2014 Du kan merke feks om en Veivføler er gåen på M54 eller M52TU at motoren tar noen sekunder lenger å starte samt den kan være litt seig under akselerasjon. Dette fordi den må ta alle informasjonen den vanligvis får fra veivføler fra kamføler i stedet. e_39 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå