tlangset Skrevet Juni 4, 2014 Share Skrevet Juni 4, 2014 Hei. Jeg er ny her på forumet eier en BMW 318i 2004-modell , Understellnummer WBAEY71000KS55271 og jeg tror den har motor N46. Bilen har gått ca 96.000 km For noen uker siden begynte motoren i perioder å fuske og varsellampe motor blinket for noen korte perioder. Etter en tid begynte varsellampe motor og lyse konstant og jeg kjørte den på nærmeste verksted (ikke autorisert BMW-verksted) De har konstatert feilmeldingeneP0366P0014P0301P1030 Dette sier de varsler om problemer med kamaksel/kamaksler, kamkjede, kamkjedestrammer, kamakselvarslere. Jeg ble frarådet å kjøre videre og bilen har derfor stått ved verkstedet uten at noe har skjedd da de ikke har hatt kapasitet til å gjøre noe med den. Nå melder de at de kan gjøre noe, men de kan ikke si noe om hva som vil være løsning på problemet kun at de vil se etter løsninger. De antyder også at dette kan være en «systemfeil» på disse motorene. Deres uttalelser gjør meg litt skeptisk til å bruke verkstedet. Vet noen om det er systemfeil på disse motorene. Jeg blir litt skremt når verkstedet antyder 20.000 i rep og bytte av varslere, kamkjede, strammere etc. Hva er vitsen med kjede hvis systemet ikke holder mer enn 100.000/ 10 år? Verkstedet fraråder å kjøre bilen. Bør jeg få den til et autorisert BMW-verksted? Jeg har en følelse av det blir enda dyrerer, men hva vet vel jeg. Har ikke noe ønske om å åpne motoren selv. Takker for all hjelp og beklager hvis jeg har postet feil. Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 4, 2014 Share Skrevet Juni 4, 2014 Hvor holder du til? Det der er generiske feilkoder og det letteste er å lese ut med bmw tester. Ikke uvanlig at kam og veiv følere ryker på bmw motorer. Du vil få en opp en detaljer beskrivelse med bmw sin tester eller tilsvarende som ikke er universell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tlangset Skrevet Juni 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2014 Son. Bilen står på Ås ved Aas Bilverksted Eriksen AS og de er med i Sjekkpunkt kjeden. Verkstedet vil starte med å åpne motoren forfra for å sjekke kamkjedestrammerne etc. Kan man feilsøke bare følerne og måle ut om de er defekte? Noe må jo være galt med motoren siden den fusker. Eller? Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå