Ullsokk Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Dukker opp slike tråder hvert år... Om du er eier av bilen 1januar så plikter DU til å betale årsavgiften... Om DU har innlevert salgsmelding så er det ikke DU som er ansvarlig for bompenger bøter etc... Bilen er OMREGISTRERT på ny eier, men det er ikke utstedt vognkort da en eller flere mangler IKKE er utfylt, slik som årsavgift omregavgift og/eller forsikring. Du kan IKKE få tilbake halv årsavgift om du bare leverer inn skiltene...du må VRAKE bilen før 1juli for å få tilbake halv årsavgift. Det må likeså innbetales FULL årsavgift før man kan få refundert halve. Om bilen er solgt til ny eier INNEN 20 mars vil biltilsynet sende regning og påfølgende 2 purringer til den nye eieren. Om det ikke innbetales vil de henvende seg til eier 1januar. Tvangsinnkreving om 14dager betyr : det vil bli satt igang ett rettslig oppgjør. Det vil si at namsfogden vil utrede om det er verdier å hente hos deg, om du har skattbar inntekt eller du skal fengsles for summen du skylder. Det virker som du jobber, noe som fører til at de tar trekk i din lønn inkludert løpende rente og eventuelle salærer. Som regel vil ikke dette trå i kraft før 2015...Altså, du blir ikke trukket før januar neste år. Klapp til han idioten du solgte bilen til, og få han enten til å gi deg 3250kr KONTANT slik at du selv betaler årsavgiften inkludert purregebyr, eller kjøp tilbake bilen, selg den på finn for 7000kr. Enkelt og greit! Og lær av dette til neste gang. Kjøpte bil av en bruktbilforhandler i Oslo i februar. Ble skrevet at det var pluss årsavgift mener jeg. Greit nok det. Jeg har aldri hatt skilter på den bilen pga ombygging, men tidligere eier har hatt det i år tydeligvis. Så selvom jeg aldri har hatt skilt eller har betalt omreg enda, så kom full årsavgift til meg, og nå har jeg tilogmed fått 250kr purring fordi jeg ikke betalte.. Er mye rare regler der.. Ifølge regelverket såvidt jeg skjønte, så kunne tidligere eier bare se bort ifra første regninga han fikk tilsendt, også gikk den videre til meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Kjøpte bil av en bruktbilforhandler i Oslo i februar. Ble skrevet at det var pluss årsavgift mener jeg. Greit nok det. Jeg har aldri hatt skilter på den bilen pga ombygging, men tidligere eier har hatt det i år tydeligvis. Så selvom jeg aldri har hatt skilt eller har betalt omreg enda, så kom full årsavgift til meg, og nå har jeg tilogmed fått 250kr purring fordi jeg ikke betalte.. Er mye rare regler der.. Ifølge regelverket såvidt jeg skjønte, så kunne tidligere eier bare se bort ifra første regninga han fikk tilsendt, også gikk den videre til meg.. Har bilen hatt skilter i løpet av 2014 må årsavgift betales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Ja, er greit det, men du skjønte vel hva jeg syntes var noe rart ? Jeg regna jo nesten med at jeg måtte betale den når jeg skulle ha ut skilt. Men er jo selvfølgelig fordi det har vært skilt på den frem til 7 feb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Og siden du kjøpte bilen før 20mars så tilfaller årsavgiften deg...men så lenge det var skilt på den 1januar så blir det purringer etc uansett om skiltene er tatt av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Jepp. Hadde årsavgiften havnet på gamle eier uansett om jeg hadde kjøpt den etter 20 mars? Kjøper/selger sjeldent bil Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Hadde du kjøpt den etter 20mars hadde forrige eier stått med ubetalt avgift ja...men bilen DIN hadde blitt avskilta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå