Simpel Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Noen som kan forklare meg hva LSD er (ja, i bilsammenheng:) ) ? Har en helt normal E61 523i LSD?
stig. Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 lsd står vel for limited slip differential, å det var vel kun e60 m5 som kom med diffbrems/sperre ?
Albino Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 E46 M3 hadde vel også LSD? Mener man kunne få LSD som "ekstrautstyr" opp til E34? Er kun M5 som har LSD i E60/1 serien. Ikke engang 550i fikk LSD. Synd det ikke er mulig å bestille som ekstrautstyr egentlig. Men det kan jo ettermonteres til hvilken som helst bil. Koster en del penger, men det kan jo være verdt det!
stig. Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 både e34 og e36 så var det option og få med diffbrems/sperre men fra e39 og e46 og nyere så er det kun M som har diffbrems,IDIOTISK nok
quandt1960 Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 Nå er det en stund siden jeg kjørte E6X og kjører E91 nå. Denne som E87 har noe som heter DTC. Dvs Dynamic Traction Control. Da de ikke har en mekanisk differensialsperre så har BMW imitert denne elektronisk ved at drivhjulene sin rotasjon begrenses med bremsekraft. Veldig fin videolink av DStraX. Mener å huske E6X har det og. Du trykker kun en gang på DSC. Kan hende jeg husker feil og at E6X ikke fikk det. I grunnen er det veldig morro med DTC og ganske ok "fake" diff.sperre som for de fleste fungerer som en grei diff.sperre på glatt underlag. Men det er neppe noe å drifte med, da bør du har mekanisk LSD som det er på f.eks BMW M3 E46 og generelt alle M biler. De er utviklet av M GmbH da BMW ikke selv har det i programmet for vanlige BMWr. BMW Alpina utvikler sine egne da de får levert tomme karroserier med utstyr. Motor, gir og diffsperre modifiserer/utvikler de selv. Det er litt synd at BMW ikke lenger leverer diff.sperrer på standardmodeller. De mister da en del av den sportslige følelsen spesielt på raske vendinger hvor innerhjulet spinner for ingenting.
turbina10 Skrevet Juni 14, 2014 Skrevet Juni 14, 2014 Noen som har en diff med brems til e36 1992 model ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå