Victor Kvammen Sandvik Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 Er de noen som har erfart at en strekt registerkjede kan føre til at ventiler og stempel bare SÅVIDT berører hverandre? Bare nokk til stygg kakkelyd, uten at verken ventiler eller stempel har tatt skade av det! Var plaget med forferdelig ventilkakling, så demonterte toppen, jeg ser at der har vært kontakt mellom ventil og stempel, men ikke verre enn at det såvidt viser på stempelet. Vil gjerne vite om dette kan være mulig før jeg monterer ihop igjenn motoren.
^B^M^W^ Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 kurrant å nevne motortype og biltype og da men Vil tro det er bilen som står i profilen til trådstarter, 1995 E34 525 TDS, som har motor M51D25OL.
Morty999 Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 joda. det kan være. men å renge med att folk gidder prøve å hjelpe til når dem ikke skriver hva slags bil det er engang blir litt teit. veit uansett aldri
Victor Kvammen Sandvik Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Skrevet Juni 13, 2014 kurrant å nevne motortype og biltype og da men Ja, beklager, men er 1995 E34 525 TDS, som har motor M51D25OL
Victor Kvammen Sandvik Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Skrevet Juni 13, 2014 Sjekk nøye samtlige ventifjærer for brudd Har netopp sjekket alle, ser bra ut. Men er det noen som har erfart at ventiler og stempel har berørt hverandre bare nokk til lyd men ingen skader? Der viser så vidt ventilavtrykk på stempelene men ingenting er skadet.
Morty999 Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 har sett det flere ganger uten problemer. men det er somregel noe feil når det tar i da. aldri hørt om slitt registerkjede som har foråsaket det.
Haug530D Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 Som med alle andre kjeder så kan jo også registerkjedet strekke seg litt, spesielt om det har vært dårlig med vedlikehold (Lite olje på motor etc...)
kjølen Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 Du kan legge kitt på toppen av stemplene der det er utsparinger til ventilene,monter sammen og tørn motor rundt for å måle tykkelsen på kittet.Da får du forklaring(regner med at det ikke er montert for tynn toppakning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå