Mike Hunt Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 Hei!Jeg har da et problem med min e46 touring. 2002 modell.Baklukevindu vil ikke åpne seg ved bruk av knappen under vinduviskeren. Vinduet åpner seg derimot ved bruk av nøkkelen.Jeg har nettopp byttet hele bryteren under selve viskeren og funnet ut at det ikke er den det er noe galt med.Er det noen som har noen tips til hva det kan være?
Alpejohn Skrevet Juni 14, 2014 Skrevet Juni 14, 2014 Hei, Kanskje dette kan hjelpe deg. Tailgate, rear-lid and rear-window release The tailgate/rear-lid/rear-window release makes it possible to unlock the tailgate/rear lid (on saloon, coupe and touring) as well as the rear window (on touring) electrically. The tailgate/rear lid is released via an electric drive with integrated return spring. Rear-lid release Function The drive is activated directly by means of the general module V of the central body electronics. On E46 saloons/sedans and coupés, it will only be possible to unlock the rear lid if the rear-lid lock is not in the workshop or hotel setting (lock cylinder horizontal) and the vehicle is stationary. The workshop or hotel setting is recognized by the general module via the VRHK line. The rear lid/tailgate can be unlocked: •Via the rear lid push button when the vehicle is unlocked •Via the push button in the vehicle interior (special option) also when the vehicle is locked •Via remote control, also when the vehicle is locked Note: Remote control functions are executed only if there is no key inserted in the ignition lock. Emergency operation The rear lid can be opened mechanically if the electric unlocking drive malfunctions. On E46 saloons/sedans and coupés via the rear-lid lock (rear-lid lock cylinder). On E46 tourings via a mechanical emergency actuator inside the car. The emergency actuator is in the luggage compartment on the right side wall behind the side trim panel. Rear-window release (touring) Function With the rear window release function it is possible to release the rear window electrically on the ”touring” model. The drive is activated by means of a separate relay that is controlled by the central body electronics control module. It is only possible to release the rear lid/tailgate when the vehicle is stationary. The rear window is released by pressing a pushbutton (switch S172) in the tailgate. Koblinsskjema: Boot lid release.pdf Rele for vindu: E46_K90A.pdf HilsenFredrik
Mike Hunt Skrevet Juni 14, 2014 Forfatter Skrevet Juni 14, 2014 Rele for vindu: E46_K90A.pdf Hei! Tusen takk for svar. Men hvordan finner jeg ut om denne relen er dårlig?
Alpejohn Skrevet Juni 14, 2014 Skrevet Juni 14, 2014 Vist du plukker ut releet, og måler i kontakten der det sto: så vil jeg anta at du skal ha +12volt på pinne 6, denne kommer fra sikring F58 (7.5 amp). om du måler på pinne 4 vil jeg anta at du får +12volt her når du trykker på knappen bak på luka på pinne 2 skal du ha +12volt når du trykker på knappen bak på luka (dette skal gi strøm til låsen som opner luka) -Kan også måle i kontakten til bryteren bak på vinduet, ohme og se om du får kontakt med jord, gjør du ikke det må du sjekke om pinne 3 har god nok jording. -Det sitter også et filter mellom knappen og modulen som skal gi signal til releet, kanskje dette er gåent.. Sjekk om du får kontakt med jord etter dette filteret når du trykker på knappen. Interference suppression filter.pdf Men siden glassluka funker, men bare ikke på knappen så ville jeg først sjekket og målt rundt knappen, om den har kontakt med jord osv, og sjekket om den fortsatt gir signal etter dette filteret. Men hvorfor glassluka opner seg når du trykker på nøkkelen vet jeg ikke, kanskje dette er en option som er mulig og kode om?Sånn man kan velge om man vil opne luka eller glassluka med nøkkel.. Det aner jeg ikke.
Mike Hunt Skrevet Juni 14, 2014 Forfatter Skrevet Juni 14, 2014 Men hvorfor glassluka opner seg når du trykker på nøkkelen vet jeg ikke, kanskje dette er en option som er mulig og kode om? Sånn man kan velge om man vil opne luka eller glassluka med nøkkel.. Det aner jeg ikke. Tror det er en option at en kan velge at enten så går hele luka opp eller så går vindu opp. Men det er nok ikke selve knappen det er noe galt med. Fordi denne har jeg kjøpt ny og utelukket den. Hvor er det releet befinner seg? Jeg har tatt av teppene bak, men finner det ikke.
Alpejohn Skrevet Juni 14, 2014 Skrevet Juni 14, 2014 Står i pdf'en, ser ut til at det ligger bak hanskerommet, eller noe sånt..Vet ikke hvordan det ser ut på e46, men ser ut slik på bildet, og sånn teksten forklarer.
Mike Hunt Skrevet Juni 14, 2014 Forfatter Skrevet Juni 14, 2014 Står i pdf'en, ser ut til at det ligger bak hanskerommet, eller noe sånt.. Vet ikke hvordan det ser ut på e46, men ser ut slik på bildet, og sånn teksten forklarer. Tusen takk for hjelpen hvert fall!
rekorden Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Tipper på du har ledningsbrudd i overgang mellom bakrute og luke.
Mike Hunt Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Skrevet Juni 15, 2014 Tipper på du har ledningsbrudd i overgang mellom bakrute og luke. Har du opplevd dette problemet før?
rekorden Skrevet Juni 21, 2014 Skrevet Juni 21, 2014 Nei. Alt fungerer hos meg enn så lenge, men det er et kjent problem at ledningene ryker i overgangene på disse bilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå