Julia Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Ønsker gjerne at noen skal komme med noe tips for å få min e92 til å gå bedre, drar greit etter 3t omregninger men ganske treg i starten har nå bytta ut luftmassemåleren, for trudde at det var noe feil med den. Går litt bedre men dåg ikke så bra for 218hk. Hadde nå en e46 323 før denna, som hadde Schiedmann sin sport anlegg og den dro på mye bedre enn den nye for å være 170hk. Har fått høre at å chipe den kunne hjelpe, ikke for selve hk men for at den drar ut mere før 3t. Er det noen som har noe erfaring med noe sånt så hyl gjerne ut syns det er litt skuffende å kjøpe bil med 218hk og den går værre enn 170hk... Mvh Julia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Sugemotorer uten turbe får vel ikke noe ordentlig spark før du gasser på litt, hvis jeg husker rett er motoren som sitter i 325i'en kraftigst ved over >5000 omdreninger. Må også tenkte på at E9x veier en del mer en E46. Har du N52 eller N53 motor i den nye bilen din? Hvis du har N53 kan denne "chippes" til 272 HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capoldriahn Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 I følge diverse datasheets så har en maks dreimoment mellom 2400 til 4200 på en E92 325i. Maks antall hester har en ikke før en er oppe på 6000. En E46 323i har maks dreimoment på rundt 3500 og maks hester på 5500. Så med annet det er noe faktisk galt med bilen, så tror jeg vi kan skylde på høyere vekt og at kanskje fartfølelsen er en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Enn om det kanskje er noe feil med bilen? Har du ikke mulighet for å ta en diagnose enn å bare skifte LMM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Enn om det kanskje er noe feil med bilen? Har du ikke mulighet for å ta en diagnose enn å bare skifte LMM? Det er jo en gjennganger at det skal byttes masse deler før man finner ut at en diagnose kanskje var lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Ja, jeg har lagt merke til det der i det siste! Noen som har god råd og liker å gjette ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Mulig coilene din er dårlige. Ikke ett uvanlig problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Sugemotorer uten turbe får vel ikke noe ordentlig spark før du gasser på litt, hvis jeg husker rett er motoren som sitter i 325i'en kraftigst ved over >5000 omdreninger. Må også tenkte på at E9x veier en del mer en E46. Har du N52 eller N53 motor i den nye bilen din? Hvis du har N53 kan denne "chippes" til 272 HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Vekten på de to er desverre ikke så forskjellig, trudde det også i starten dersom e92 virket så mye større. Men det skiller kun ca 100kg mellom de der... Har n52 om jeg ikke tar feil, vet at det går ann å chippe den. Men om det gir så mye mere effekt i starten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Det er jo en gjennganger at det skal byttes masse deler før man finner ut at en diagnose kanskje var lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Har diagnose utstyr hjemme, så ble sjekket med den så der skal jeg ikke klage tror nok ikke jeg hadde giddi å bytte ut LMM om det ikke var noe feil med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hva slags diagnose da? Hadde gått til merkeverksted å fått den sjekka ordentlig om det er noe galt. Du kan jo bare prøve en annen 325i å se om den går likt som din eller bedre før du gjør noe da Vektforskjellen er nok ikke så stort fra e46, Min 328i e46 veier i underkant av 100kg mindre enn min e92 med 3.0 diesel. men en kompis sin e46 330d veier 100kg mer enn min e92.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Hva slags diagnose da? Hadde gått til merkeverksted å fått den sjekka ordentlig om det er noe galt. Du kan jo bare prøve en annen 325i å se om den går likt som din eller bedre før du gjør noe da Vektforskjellen er nok ikke så stort fra e46, Min 328i e46 veier i underkant av 100kg mindre enn min e92 med 3.0 diesel. men en kompis sin e46 330d veier 100kg mer enn min e92.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Har hvert på merkeverksted og de fant færre feil enn det vi gjorde og de mente selvfølgelig at det var ikke noe feil med bilen og at den gikk som den skulle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julia Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Enn om det kanskje er noe feil med bilen? Har du ikke mulighet for å ta en diagnose enn å bare skifte LMM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå