bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 hei har nylig kjøpt meg en e28 518 i. sikkert en av norges mest rustfrie e28 i original stand urestaurert. og er ganske fornøyd med bilen uten om den ulyden under giring/ start oppdatering på side 2
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 var innom bavaria de skulle ha 9000 for og bytte clutchen
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 åssen virker clutchen ang sluring osv da? kan ikke være at du har en slave eller masterpumpe som kansje svetter litt så du har litt dårlig pedal ?
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 sto i kø i går og sluret på 1 giret og det gikk fint. pedalen er også ok. det kommer ikke skrapelyder eller noe sånt.
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 var nettopp ute og testet litt. når jeg har bilen i fri og tråkker inn clutchen er det ingen lyd. men når jeg slipper pedalen fort ut kommer det en dunkelyd tok bilen i 2 giret på med håndbrekket og tok ut clutchen uten sluring. så da er vel clutchen iorden
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 sjekk diffoppheng og traversforinger baks, samt mellom aksel lager, disse tingene kan laga masse klunk ved giring
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 foringen til diffen så ikke noe bra ut. kunne bevege ganske mye på den. om den foringen er støpt i dette feste eller bytter du bare ut selve foringen ?
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 fant ut hva det var nå. er foringene til bakakslingen som er totalt defekt.
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 fant ut hva det var nå. er foringene til bakakslingen som er totalt defekt. traversforinger på de bila der har en tendens til og være helt kaputt ja. men diffopphenget ditt er sikkert ganske ræva det og tenker jeg
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 å ang diffoppheng, så bytter du hele den firkanta klumpen som ligger mellom feste på difflokket og gulvet
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 ok takker hjelpen. ang demontering og montering. jeg tenke og gjøre følgende måte.løsne bolten til diffen. borre/kappe masse hull i traversforingene. litt wd 40. løsne mutteren. slippe ned traversen. legge en stor pipe gjennom bolten og jekke traversen opp for og presse foringen ut. og montering. bare presse foring og traversen opp samtidig. er dette en måte og gjør det på? er det mulig og bare terse dette ut også?
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 ja det er mulig, men ofte sitter de no så hel##ttes forp##lt hardt , så jeg har noen ganger endt opp med og bruke en hjul lager avdrager (koster 899 på biltema ) å ang montering, så anbefaler jeg på det sterkeste og kjøpe powerflex foringer der, da det er MYE lettere og montere og tåler mer
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 hvor får jeg tak i disse? ringte gs siden jeg ikke fant de på siden deres. blir sent i dag:)
stig. Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 koed selger vel, eller så er det masse av de på ebay
bmw-520i Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 var det dette vertøyet du brukte? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Lageravtrekker-191397/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå