Gå til innhold

nylig kjøpt en e28. dunke/dure lyd når bilen renner/er i 110km/t ? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder til i stavanger område så er et stykke og kjøre ^^ har ikke gått til innkjøp av noe lagersett enda. har prøvd litt uten. har byttet disse foringene før og det er et helvette hver gang ^^ ser ut til jeg må ned med hele greia. noe jeg håpte jeg slapp. 

skal få tak i en rør som har samme dim som foringen forså og jekke kardangen opp igjen.

hva slags verktøy bruker de på verkstedet ? 

Skrevet

har fått byttet både hovedforinger bak og diff foringen. det har blitt bedre men ikke forsvunnet enda. når bilen har stått over natta og jeg starter den når jeg kommer hjem fra jobb. kommer det en dunkelyd som om noe tar i gulvet. klarer ikke helt og finne ut hvilken del som er defekt. om det er foringen til akslingen eller hardykoblingen. så har du også foringene til gikassen. jeg har sett og beveget disse delene uten at jeg klarer helt og se noen feil med disse. det jeg fant ut var at jeg hadde defekt kasterstag foringer :)^^ 

• 2 weeks later...
Skrevet

har forsatt litt lyd i fra girkasse/diff. har byttet hovedforinger bak diff foring girkasse foringer. foringen til mellomakslingen hardykobling uten hell. venter på motor foringer. 

lyden(dure lyd) kommer når jeg renne i 2 eller i 3 giret. når denne dunke lyden kommer så setter jeg bilen i fri og den bare forsetter helt til jeg e på en 20 km/t. hva kan hver defekt? 

Skrevet

det komme og en hyle lyd av og til når jeg er i en vis fart/turtall som 80 km/t. når jeg svinger til høyre så kommer det av og til litt dunke lyd.

når jeg kjører i 60 km/t så begynner bilen og rykke. det er vel foringene til motoren som begynner og bli defekt?

Skrevet

har du sjekka mellomaksel oppheng og kryss? hardykobling å ikke minst hvis detta er en 518, så har vel den et sånt cv ledd på mellomaksel som går inn på diffen.

Skrevet

har bytta hovedforinger hadykobling foring/lager til mellomakslingen girkasse foringer diff foring. kasterstag og bærearmer.

om du tenker på Synkroniseringsleddet som går innpå diffen så har jeg det. 

Skrevet

opp og ned eller inn og ut ? dette er jo i bunn og grunn samme som ei drivaskel knute, du kan dytte aksel litt inn og ut av ledd, men skal ikke klare og løfte det opp og ned

Skrevet

klarer ikke og løfte den opp og ned. 

men mistenker noe rundt girkassen nå. jeg lot bilen få alt for mye luft en hva den trenger på tomgang sånn at den sviver laft. når jeg har clutchen inne er det helt stille ingen lyder. men når jeg slepper den ut igjen er det noe som rasler. som sikker lager noen stygge lyder under fart. girkassen er også treg i revers av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...