markusb Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Jeg skal lakkere stenplate (nederste del på fronten, under fangeren) på min e30. Har forstått at det er fryktelig dyrt å få dette gjort på lakkverksted (har ikke engang sjekket priser..) 1. Stenplata er lakkert med noe jeg antar er dårlig transportlakk. (stenplata er uorg kjøpt fra koed, produsert i asia)Dette bør vel fjernes? Hvordan? 2. Hvilke produkter bør jeg bruke? (grunning, body schutz, lakk, klarlakk) 3. Hva slags verktøy bør jeg bruke? (kompressor fra biltema? lakksprøyte?) Skjønner at hele prosessen kanskje blir dyrere og dårligere enn lakkversted med innkjøp av alt utstyr, men det er flere steder på bilen som skulle hatt lakkering. (og forrige gang jeg fikk lakk utført på verksted klarte de ikke å matche fargen i det hele tatt.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 kjøper deg bare noen scotch bright pad med fin korning og matter delene ned. Så kjøper du foreksempel syregrunning fra motip og får blanda 2k lakk matchendes lakkoden til bilen. (2k spraybokser kommer med herder isolert nederst i boksen, så har man en tapp man trykker inn i bunnen for å aktivere herdeprosessen). Om du skal ha bodystoff eller ikke velger du selv, det hjelper litt mot steinsprut men du får den ruglete overflata som ikke akkurat er så pen. Velger du derimot dette har du det på mellom syregrunninga og selve lakken. Går utifra at e30n ikke har metallic lakk, så klarlakk er nok overflødig. markusb reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå